Alexander-VG-zon3
03-11-2006, 18:09
hejs hejsan alla
jag i farten igen
om man får dadelplamer i en säljbar storlek ca30-40cm
hur mycket kan jag då sälja dom för ??
finns dte ett efterbud efter dadelplamer ??
är det nåt man kna käna nåt på vad tror ni
för jag kom på en sak varje jjul så äter jag hyterikst mycket dadlr typ . så dte har lätt till att jag har en del småttingar överallt .
går det tjäna nåt på dom om ca 5-10år
niklaswik
08-11-2006, 13:11
Tvivlar på att du kan göra någon hacka på att sälja palmer som privatperson. Kan säkert hitta köpare men med all tid och pengar du måste lägga ner först så kommer du nog inte gå med vinst.
Åsa, mälardalen zon 2
09-11-2006, 10:42
Jag tror inte heller man kan tjäna så mycket som privatperson man måste ha stora partier för att de flesta företag ska köpa. Ev. kan man ju få en liten summa ifall man har någn typ av torgförsäljning någon gång per år men man tjänar nog i stort sett ingenting med tanke på hur mycket man lagt ner i tid och pengar.
Testa att lägga ut dem på tradera... med foto förstås.
Mvh
Fenja
RibesRubusVitis
09-11-2006, 16:37
Jag tror tyvärr inte heller att marknaden finns, när det roligaste momentet består i att plantera kärnan, hoppas att den gror och sedan se det första spirande bladet växa upp. Själv blev jag ju intresserad av vindruvor när jag hade läst att man fortplanta dem med sticklingar precis som jag tidigare provat med vinbär och krusbär. Lite av själva sporten består i att vara snål och lura plantskolan på pengar. Sen kan man byta till sig nya sticklingar från folk med andra intressen, liksom citrus- eller dadelkärnor.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.