|
Björken
03-11-2006, 19:15
Kanske har någon länkat till den förut, men jag tycker den är så underbart vacker så jag tar risken http://www.indigo.org/rainbowbridge_ver2.html
Ja, den är så fiiiiiin! Får klumpar i halsen när jag läser den...
Har inte sett den innan, den var rar! Mvh Fenja
Summersun
03-11-2006, 20:09
Ja, den är verkligen vacker
Såå vackert - har inte sett den förut.
Snöflinga
03-11-2006, 21:58
Den var fin ... snyft ...
Den fick jag av någon här på forum.... minns inte vem.. när vi var tvungen att ta bort vår älskade Felix
malin72
03-11-2006, 23:09
CITAT (askar @ 03-11-2006, 22:04) Den fick jag av någon här på forum.... minns inte vem.. när vi var tvungen att ta bort vår älskade Felix  usch ja den känns  vi hann inte ens ta bort våran det skedde i en tragisk olycka men usch usch usch för saknaden när ens kära hjärtan dör
Det är en riktig snyftare. Jag har den på svenska på min hemsida. Någonstans finns en bro mellan himlen och vår jord... Just på vår sida om himlen finns en alldeles särskild plats, Regnbågens bro. Då ett djur, som stått någon av oss särskilt nära i livet, till sist dör, börjar det sin vandring till Regnbågens Bro.
Där bortom, väntar grönskande ängar och böljande kullar på våra älskade vänner, där de kan springa och leka tillsammans. Där finns gott om mat, vatten och solsken som håller våra vänner varma och nöjda. Alla de djur som varit sjuka eller gamla, återfår sin hälsa och styrka. De som varit skadade eller lemlästade, görs hela och starka igen, just sådana vi minns dem i våra drömmar om dagar i en tid som gått.
Våra djur är lyckliga och nöjda men, ändå fattas något, alla känner de saknaden efter någon särskilt utvald, någon de lämnat efter sig. De springer alla omkring och leker tills den dag kommer då en av dem hastigt stannar upp mitt i leken, för att skåda bort i fjärran... Hans blick är spänd och uppmärksam, iver och otålighet får hans kropp att skälva. Plötsligt störtar han iväg från gruppen, flyger över det gröna gräset så fort hans ben bär honom, allt snabbare och snabbare...
DU har blivit upptäckt och när du och din älskade vän möts, kastar ni er om varandra i outsäglig lycka, för att aldrig mer skiljas åt. Överlycklig slickar han dig över hela ditt ansikte medan din varma hand åter smeker hans älskade huvud och ännu en gång ser du in i dessa trogna ögon, som så länge saknats i ditt liv, men alltid funnits i ditt hjärta.
Tillsammans vandrar ni sedan över Regnbågens Bro, för att aldrig mer skiljas åt.
Den här är också vacker Do not stand at my grave and weep... I am not there, I do not sleep.
I am a thousand winds that blow, I am the diamond glints on snow, I am the sunlight on ripened grain, I am the gentle autumn rain.
When you awake in the mornings hush, I am the swift upflinging rush... of quiet birds in circling flight, I am the soft star-shine at night.
Do not stand at my grave and cry... I am not there... I did not die... Usch, usch .... jag får klumpar i halsen när jag tänker på min lilla Oliver
jag behöver bara läsa den på svenska för att totalt bryta ihop i tårar
man får tårar i ögonen, när man tänker på dom små älsklingarna som väntar på en där borta... alla som det gjort så ont att släppa ifrån sig, alla kärlekar man fått uppleva med dom... alla blöta nosar på näsan som man saknar, all lurvig päls man begravt sina händer i.... saknar er alla som väntar där borta på mej...
CITAT (askar @ 03-11-2006, 22:04) Den fick jag av någon här på forum.... minns inte vem.. när vi var tvungen att ta bort vår älskade Felix  Det var jag som skickade den till dig då Felix hade gått bort. Jag hade själv fått den då vår lille Elliot dog.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|