Full version: Svensk ordlista
Natrix
Jag laddade för ett tag ner en svensk ordlista till min Firefox. Verkligen utmärkt att använda just då man skriver på svenska forum. Särskilt bra är det för mig som har en I-tangent med ganska tveksam funktionalitet. smile.gif Om ni inte redan använder den eller annan rättstavningsmjukvara så är det verkligen värt att prova.
Piccante
CITAT (Natrix @ 03-11-2006, 19:06)
Jag laddade för ett tag ner en svensk ordlista till min Firefox. Verkligen utmärkt att använda just då man skriver på svenska forum. Särskilt bra är det för mig som har en I-tangent med ganska tveksam funktionalitet. smile.gif Om ni inte redan använder den eller annan rättstavningsmjukvara så är det verkligen värt att prova.

Var hittar jag den då? På Mozillas hemsida eller finns den på download.com? Låter väldigt praktiskt att ha.
arno
Gå in på verktyg-tillägg-hämta tillägg och klicka på dictonaries, scrolla neråt så hittar du den.
Piccante
CITAT (arno @ 08-11-2006, 23:42)
Gå in på verktyg-tillägg-hämta tillägg och klicka på dictonaries, scrolla neråt så hittar du den.

Tack för handledningen, har inte haft Firefox så länge så jag har inte lärt mig hur allt funkar än. Nu är ordlistan ned laddad.

Dessvärre anmärkte den genast på att jag skrev "Firefox" i detta medelande och föreslog istället "trefot" laugh.gif Jag får nog börja med att lägga till några vanliga engelska uttryck.
arno
Rekommenderar också NoScript-tillägget om du inte har det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon