|
birgitek
04-11-2006, 14:42
Har rest mycket senaste månaden, har varit i Ungern, Estland och Finland, och har naturligtvis fyllt på doftförrådet. Mina favoriter är Elisabeth Ardens " Red Door", Jill Sanders "Sun" och Giorgio Beverly Hill. Sen tycker jag vansinnigt mycket om Thierry Muglers "Angel" men omgivningen tycker att den doftar för stark så jag använder den sällan. Vilka favoriter har Ni? Birgit Ek
Angel är ju underbar!
Fast för det mesta blir det en svagdoftande bodymist som heter "Spirit of Moonflower", eller "True lady in blue".
En gammal "klassiker" är en av mina favoriter. Nina Ricci - L'air du temps
herkules
04-11-2006, 15:49
absoluta favoriten är pathchouliolja från body shop.
dolche & gabbana "light blue" är fräsch.
revlons "ciara" är en gammal klassiker för mig som tyvärr bara verkar finnas i usa numera.
LouLou från Cacherel. Också en "klassiker".
Men den är stark och inget för vardagen. Då kör jag doftlöst eller ibland Ming Shu ("vattendoft") från Yves Rocher eller en doft med cederträ från samma ställe.
Tsambiko
04-11-2006, 16:12
För tillfället är det "Lovely" av Sarah Jessica Parker.
För hemmet älskar jag doften av vanilj, har stearinljus med denna doft och doftblock i badrummen. Kan inte få nog av det.
Fortsatt trevlig helg
Mvh Lena
Monarda
04-11-2006, 16:13
L'eau Par från Kenzo har jag haft som favorit länge. En ny doft som jag gillar just nu är Elizabeth Ardens 'Green Tea'. Bägge är väldigt lätta, friska dofter.
Hannele
04-11-2006, 16:24
Jean Paul Gaultier är helt ok, finns fler bra dofter.
Ingen doft till vardags. Men vid speciella tillfällen en stänk av Evidence från Yves Rocher, eller en stänk av Yria från samma ställe. Tar väldigt lite då jag inte vill dofta för mycket. Det ska bara anas när man kommer lite nära.
Ophelia
04-11-2006, 17:04
Kör Light Blue Dolce & Gabbana, Jean Paul Gaultiers kollektion och den nya Bright Crystal från Versace.
Jag har inga favoritdofter direkt... antagligen för att jag inte tål dofter. Så dofter som bara anas när man kommer riktigt nära är mina favoritdofter.
 Sedan många år är min favorit Chloé. Har genom åren provat andra dofter, men aldrig hittat någon godare. Fast numera törs jag knappt använda den, då så många är allergiska. Tar bara, som dom flesta skriver här, en aning doft.
Min absoluta favorit just nu är Eternity moment av Calvin klein!
birgitek
04-11-2006, 18:56
CITAT (stina @ 04-11-2006, 18:51) Min absoluta favorit just nu är Eternity moment av Calvin klein!  Tillhör också mina favoriter, glömde den. Birgit Ek
CITAT (birgitek @ 04-11-2006, 19:56) CITAT (stina @ 04-11-2006, 18:51) Min absoluta favorit just nu är Eternity moment av Calvin klein! :wub: Tillhör också mina favoriter, glömde den. Birgit Ek Och jag gillar också Bererly Hill som du skrev om!
Tål eg inga dofter längre, men har alltid tyckt om Chanel No.5 Nu har jag Lacoste Pour Femme som jag har en liiiiten aningens på när jag vill känna mig "fin"
ullislerum
04-11-2006, 19:23
Calvin Klein Eternity och Donna Karen New York
kerstin z5-6
04-11-2006, 19:24
älskar parfym , men klarar ingen med vanilj -hur är det med Bright Crystal från Versace?Gillar Green Tea' och Boss Woman tex
Biggan_
04-11-2006, 19:43
Dior:s Jàdore har jag fastnat för just nu!
*Molly*
04-11-2006, 20:14
Yves Saint Laurents Paris och Diors Jádore gillar jag.
Drömmer om att kvinnor nån gång skall dofta som kvinnor och inte som parfym. Men det är nog bara en dröm ...
CITAT (Gurkan @ 04-11-2006, 21:59) Drömmer om att kvinnor nån gång skall dofta som kvinnor och inte som parfym. Men det är nog bara en dröm ...  Vi är många som doftar kvinnor mesta delen av året
Oscar de la renta är min absoluta favorit! Red door gillar jag också.
Till vardags brukar det bli lite olika. Och jag säger som faith, en doft ska bara anas.
Snöflinga
04-11-2006, 22:52
Davidoff "cool water" women, en frisk och diskret doft som jag trivs med
har ingen direkt favorit.... det beror på humöret, men gillar friska "blommiga" dofter.... svaga, så jag använder gärna kroppslotion istället för parfymer
CITAT (pejori @ 04-11-2006, 22:54) har ingen direkt favorit.... det beror på humöret, men gillar friska "blommiga" dofter.... svaga, så jag använder gärna kroppslotion istället för parfymer  Ett alldeles vettigt alternativ tycker jag
Jag är kanske lite tråkig men jag använder otroligt sällan parfym. Det är väl i och med mitt yrke det blivit så. När jag nån gång använder det så blir det Samba , den blå flaskan. Gillar även Trésor från Lancôme. Men allra mest förtjust är jag nog i herrdoften Fahrenheit...den kan ju få en att bli galen när den sitter på en man!  Samma sak med Jean Paul Gaultier för män.
Hej Ja har många favoriter, "light blue" Dolce Gabbana och "true star" Tommy Hilifiger, "one" av Calvin Klein, sen kör ja också med en Rosa spray flaska av Björn Borg och US sport, vill ju inte slösa på de dyra på veckorna. MVH Catarina P.S Är väldigt nyfiken på CK Truth D.S
Whiskuchi
05-11-2006, 17:29
Chanel Chance och Mexx Pure Life
Musk
Eva i Skåne
05-11-2006, 20:46
Green Tea är jag tydligen inte ensam om att ha som favorit  , men den blir sällan använd. Tycker det räcker så bra till vardags med en duschtvål som är luktar gott. Chanel no 5 älskar jag också, men det är många år sedan jag ägde en sån flaska. Inget man köper till sig själv precis. Sen är det synd med dyra parfymer som sällan används för dom luktar ju inte gott för evigt precis Nu gällde ju frågan inte vilka dofter man inte gillar, men en doft som ger mig huvudvärk nästan bara av att tänka på den är Opium, som var så populär för ca 25år sedan. Jag använde själv den då, men idag mår jag dåligt om någon använder den.
kristerh
05-11-2006, 21:13
CITAT (yenny @ 04-11-2006, 17:11) Jag har inga favoritdofter direkt... antagligen för att jag inte tål dofter. Så dofter som bara anas när man kommer riktigt nära är mina favoritdofter. jag håller med fullständigt, parfym ska bara anas inte stinkas det finns inget värre än folk som stinker parfym, damer eller herrar
CITAT (Eva i Skåne @ 05-11-2006, 21:46) Nu gällde ju frågan inte vilka dofter man inte gillar, men en doft som ger mig huvudvärk nästan bara av att tänka på den är Opium, som var så populär för ca 25år sedan. Jag använde själv den då, men idag mår jag dåligt om någon använder den. Håller med - den är fruktansvärd!
Jag känner mig lite tråkig och det är jag nog oxå  Gillar Ralph Laurent "Blue" och Certutti 1881 "White". Kunde man inte få gilla en ofärg /Åsa
CITAT (stina @ 05-11-2006, 21:15) CITAT (Eva i Skåne @ 05-11-2006, 21:46) Nu gällde ju frågan inte vilka dofter man inte gillar, men en doft som ger mig huvudvärk nästan bara av att tänka på den :blink: är Opium, som var så populär för ca 25år sedan. Jag använde själv den då, men idag mår jag dåligt om någon använder den. Håller med - den är fruktansvärd! jag med...den är aldeles för tung... minns en herrdoft som hette corrus...den var också vidrigt stark
CITAT (Eva i Skåne @ 05-11-2006, 20:46) Green Tea är jag tydligen inte ensam om att ha som favorit  , men den blir sällan använd. Tycker det räcker så bra till vardags med en duschtvål som är luktar gott. Chanel no 5 älskar jag också, men det är många år sedan jag ägde en sån flaska. Inget man köper till sig själv precis. Sen är det synd med dyra parfymer som sällan används för dom luktar ju inte gott för evigt precis Nu gällde ju frågan inte vilka dofter man inte gillar, men en doft som ger mig huvudvärk nästan bara av att tänka på den är Opium, som var så populär för ca 25år sedan. Jag använde själv den då, men idag mår jag dåligt om någon använder den. Det är ett tag sedan jag ägde Chanel No.5... önskade den i juklapp förra julen men den gick inte att få tag på. Därför fick jag Lacoste Pour Femme istället.
fruberglund
06-11-2006, 09:36
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 04-11-2006, 23:29) Men allra mest förtjust är jag nog i herrdoften Fahrenheit...den kan ju få en att bli galen när den sitter på en man!  *Suckar drömskt och ler*. Ja, Farenheit, en klar favorit på killarna  den luktar sååååååååååååå gott Min favorit är Miracle av Lancome...när jag nu använder parfym. Verkar som jag inte tål det heller nu (för stark doft och nyser, är allergisk mot djur och näsan verkar ha blivit känsligare nu än förr). Suck, undrar vart detta ska sluta, måste man bli allergisk mot allt  Men jag undrar, vilken är din mans favorit PÅ DIG??? Min mans favorit är Eden...den hade jag nämligen när vi träffades för 8 år sen Vad är det för hållbarhet på parfym förresten? De flesta av mina är minst 5 år gamla och vissa 10 men de luktar fortfarande gott. Så länge de luktar gott borde de väl vara ok? Parfym med mest minnen? Exclamation, den hade jag när jag gick gymnasiet  Var in på Lindex häromdagen, såg att den fortfarande fanns och var tvungen att lukta på den...ojojoj vilka minnen som ploppade fram  Funderar på att önska mig den i julklapp
ninnisky
06-11-2006, 10:36
CITAT (Hannele @ 04-11-2006, 15:24) Jean Paul Gaultier är helt ok, finns fler bra dofter.använder deras body lotion just nu......
Min favorit är sen många år Oscar de la renta som var såååå poppis under 80-talet. Jag älskar den, tycker den verkligen sticker ut och är annorlunda. Dock är den väldigt, väldigt starkdoftande så man får vara riktigt försiktig så man inte får för mycket på sig...
CITAT (fruberglund @ 06-11-2006, 09:36) Parfym med mest minnen? Exclamation, den hade jag när jag gick gymnasiet  Var in på Lindex häromdagen, såg att den fortfarande fanns och var tvungen att lukta på den...ojojoj vilka minnen som ploppade fram  Funderar på att önska mig den i julklapp  Får riktiga flashbacks från 80-talet på gymnasiet av parfymen Balahé, som fortfarande finns. Hade den flaskan. Tänker direkt på gymnasiediskotek, vilka kläder jag bar, och framför allt doftkombinationen Balahé ihop med min skinnjacka. Den med enorma axelvaddar och brett midjeskärp.
vickeva
06-11-2006, 16:59
"Lovely" av Sarah Jessica Parker gillar jag också, fast det trodde jag inte första gången jag luktade på den.. Sedan gillar jag en doftserie som är gjord av Le Père Pelletier. De har bodylotion, duschtvål, vanlig tvål, doftljus mm, i olika doftserier. Min favvis är green tea, och den är så goooooooooood till allt!!
CITAT (AnitaGg @ 25-11-2006, 18:36) MMMmmmm...... den gillar jag. GITA
netaave
25-11-2006, 19:30
Oscar de la renta edt, inget slår den. Har även en creme-edt i en blå förpackning med ett hjärta på som är helt underbar, tror jag köpt den på Yves Rocher eller liknande. Använder väldigt sällan då jag själv också är känslig för starka dofter. Allt sånt här ska enbart anas vid direktkontakt anser jag.
Jag använder Trésor av märket Lancome förnärvarande.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|