yenny
Är det någon som har köpt glasögon på nätet?
I så fall vad har du för erfarenheter?
Vart har du köpt dom och vad har de för priser?
Är det något du rekomenderar?
Sollan
Jag har inte köpt eftersom jag är starkt närsynt och långsynt (!). Men en granne till mig har köpt via nätet och är mycket nöjd. Man får låna hem bågarna på prov innan man bestämmer sig. Klart mycket billigareän hos optikerna! Men det begränsas på så sätt att man ska ligga inom ett visst spann i sitt synfel. Men det brukar stå.
Minns tyvärr inte var hon köpte.
askar
Glasogondirekt... där köpte
dotter 2 par. Hon är jättenöjd.
Den andra dottern fick däremot inga som hon var nöjd med.
Inga problem, hon fick returnera utan kostnad...
det kostade henne inget att få hem och prova i två olika omgångar.
yenny
Jag tänkte jag skulle testa att skicka efter några par, eftersom jag såg att man kan göra det utan att det kostar något.
(såg jag på länken askar skickade) Det verkar bli mycket billigare än om man köper i butik.
Jag lyckades nämligen paja mina igår, så nu har jag en snygg tejpbit rakt över näsan. Typiskt att man skall behöva ha sönder dom när det närmar sej jul.
Castea
CITAT (yenny @ 04-11-2006, 20:30)
Jag lyckades nämligen paja mina igår, så nu har jag en snygg tejpbit rakt över näsan. Typiskt att man skall behöva ha sönder dom när det närmar sej jul.

sad.gif

Du har ingen allriskförsäkring (drulleförsäkring) i din hemförsäkring? Är glasögonen under 3 år gamla så kan du via en sådan försäkring få ett par nya glasögon, men du står för självrisken. Eller har du någon försäkring hos optikern som fortfarande gäller?
Castea
Den här butiken hittade jag också. Ej prövat.

Ögat 299
Fialotta
både glasögon o linser
yenny
CITAT (Castea @ 04-11-2006, 23:18)
CITAT (yenny @ 04-11-2006, 20:30)

sad.gif

Du har ingen allriskförsäkring (drulleförsäkring) i din hemförsäkring? Är glasögonen under 3 år gamla så kan du via en sådan försäkring få ett par nya glasögon, men du står för självrisken. Eller har du någon försäkring hos optikern som fortfarande gäller?

Nej jag har ju inte allrisk tyvärr... och glasögonen är över två år så försäkringen hos optikern har gått ut.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon