Full version: Placering av hoya
Monarda
Har tv nya skott av dessa hoyor: Hoya multiflora och Hoya cumingiana.
Hur ska dom st fr att trivas maximalt?
LadyG
Min multiflora str ljust men inte direkt solljus, dremot vet jag inte om det r s den trivs. Den blommar lite d och d, fast just nu ser den lite ledsen ut. Jag har vl glmt att vattna den kan tnkas..
yenny
Multifloran klarar av lite av varje, men kanske inte direkt i sderlge.
Min str i ett sterfnster och har blommat hela sommaren.
Min cumingiana str i samma fnster och den har vxt p bra dr.
wolkenkrabber
jag har en multiflora lngst in i mitt rumm... om jag vattnar s blomamr den... s ljuskraven verkar vara rtt lga...
linh
jag har en multiflora albomarginata som str i ett sterfnster, i sjlvvattnande kruka, med direkt solljus fram till ptja, lunch? Strax efter lunch kanske. Nu de senaste veckorna har det ju varit jttemrkt dock... Vxer inte lika fort nu, men blommar, gr den. Det r pedunkel p nstan varje nod, s det r en trevlig hoya wub.gif
maimiti
Ang. Hoya multiflora har du ftt flera svar... och den funkar ju som sagt nstan var som helst.
Hoya cumingiana har lite strre ljuskrav dock. Den vill ha det ljust och tl mer sol n man kan tro men man kanske inte ska stlla den i vrsta solgasset nd...
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon