Full version: Placering av hoya
Monarda
Har två nya skott av dessa hoyor: Hoya multiflora och Hoya cumingiana.
Hur ska dom stå för att trivas maximalt?
LadyG
Min multiflora står ljust men inte direkt solljus, däremot vet jag inte om det är så den trivs. Den blommar lite då och då, fast just nu ser den lite ledsen ut. Jag har väl glömt att vattna den kan tänkas..
yenny
Multifloran klarar av lite av varje, men kanske inte direkt i söderläge.
Min står i ett österfönster och har blommat hela sommaren.
Min cumingiana står i samma fönster och den har växt på bra där.
wolkenkrabber
jag har en multiflora längst in i mitt rumm... om jag vattnar så blomamr den... så ljuskraven verkar vara rätt låga...
linh
jag har en multiflora albomarginata som står i ett österfönster, i självvattnande kruka, med direkt solljus fram till ptja, lunch? Strax efter lunch kanske. Nu de senaste veckorna har det ju varit jättemörkt dock... Växer inte lika fort nu, men blommar, gör den. Det är pedunkel på nästan varje nod, så det är en trevlig hoya wub.gif
maimiti
Ang. Hoya multiflora har du fått flera svar... och den funkar ju som sagt nästan var som helst.
Hoya cumingiana har lite större ljuskrav dock. Den vill ha det ljust och tål mer sol än man kan tro men man kanske inte ska ställa den i värsta solgasset ändå...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon