Full version: Hur står det till
Ciczi
Hittade ett test på expressen.se om körkortsfrågor. Kul att se om man har koll eller ej.

Körkortstest

Ciczi
Bee
Phu! Jag kan köra vidare. 17/20 fick jag.

Bra test!
stennie
CITAT (Bee @ 07-11-2006, 14:44)
Phu! Jag kan köra vidare. 17/20 fick jag.

Bra test!

Samma här !
Rossi
Jag fick också 17 rätt. smile.gif
Betty
Plättlätt! Och jag som inte ens har körkort... rolleyes.gif tongue.gif
wolkenkrabber
16 rätt... och jagh ar inte ens börjat övningköra än även fast jag har haft tillstånd i över två år typ blink.gif
Rapchic
jag fick underkänt men det är nog inte så konstigt
har inte skaffat lämpen än ens
*Stintan*
Betty, det finns en del som sitter bredvid och kör oxå biggrin.gif

Jag hade 18 rätt så det är bara att köra vidare tongue.gif
askar
Körkortet tog jag i juli1970... här är mitt resultat biggrin.gif (milt sagt överraskad)
Hade fel på sista frågan.

Betty
CITAT (Stintan43 @ 07-11-2006, 14:10)
Betty, det finns en del som sitter bredvid och kör oxå biggrin.gif

Jag hade 18 rätt så det är bara att köra vidare tongue.gif

Sån é ja´! Mycket uppmärksam och läraktig! laugh.gif rolleyes.gif
fruberglund
CITAT (Rapchic @ 07-11-2006, 15:09)
jag fick underkänt men det är nog inte så konstigt
har inte skaffat lämpen än ens

Hmm och jag fick underkänt fast jag har körkort.

Men inte på några farliga frågor direkt...

*Jag ska aldrig köra varken lastbil eller med husvagn, därför har jag ingen kunskap om det och skulle jag göra det så läser jag på innan.

*Vad som är sant om kvinnors bilkörning...tja, påverkar ju inte min körning i alla fall.

*Om polisen tar mitt körkort...trodde faktiskt inte man fick köra vidare då, inte heller nåt som påverkar mitt körande till vardags.

*Vad gäller efter vägmärket...ja visst ska man hålla låg hastighet, gör jag alltid vid såna men parkera lär man väl inte heller få göra där, då kan de ju inte jobba?

*Stigningsfältet fattade jag fel märkte jag nu, trodde de menade att det var långt emellan strecken på mittremsan och svarade därefter tongue.gif

Ja, inga allvarliga misstag så jag kör nog vidare biggrin.gif

Ändrade mig även på ett par frågor som jag hade haft rätt på om jag inte börjat tänka efter utan gått på känsla biggrin.gif
Magdis
19 rätt fick jag! biggrin.gif Misstänker att felet var på vilken vägskylt som upphör att gälla vid nästa vägkorsning.
Pirum
17 verkar vara ett gångbart resultat. Själv missade jag på handikappplatsen, trodde faktiskt man fick stanna där för att typ släppa av någon, och sen köra iväg. Fast nu ser jag att det står "för av- och pålastning", och sånt ska man ju inte göra på handikappplats givetvis. Sen bommade jag på vilket vägmärke som slutade gälla vid nästa korsning, jag chansade på parkeringsförbudet men det var visst stoppförbudet. Inget allvarligt fel IMHO smile.gif

Sen hade jag 'fel' på frågan om vad som kan göras för att sänka bränsleförbrukningen. Efter att ha tänkt ett tag valde jag "tanka bensin med högre oktanhalt", eftersom moderna motorer då ställer om tändningen så att motorn blir effektivare och drar mindre bensin. Fast, 'rätt svar' skulle ju vara att lämna in motorn på service. Fan tro't, dock, beror väl på vilken service man gör, om inte annat smile.gif Mest och enklast effekt har nog att pumpa hjulen lite hårdare, fast i svarsalternativen fanns inte det med.
Anma
Ser på era svar att frågorna är olika... Fick 17 rätt. Om jag gör om testet kanske jag får bara fågor som jag kan? rolleyes.gif
Ciczi
Frågorna slumpas fram och det finns 65 olika frågor, precis som på det riktiga kökortsprovet.

Ciczi
karjo
Jag lyckades skrapa ihop 18 poäng! biggrin.gif Hade fel på frågan om mellan vilka datum man ska ha vinterdäck och frågan om hur man varnar andra för "uppdykande" faror. Jag är nöjd. smile.gif
Klura
Jag vete 17 om jag törs göra det där testet, då kanske jag får lämna tillbaka mitt nya körkort jag hämtade ut idag. unsure.gif
Känner mig oxå ganska fullmatad med trafikteori efter att ha tagit Truckkort, ADR samt CE-behörighet på så kort tid som jag gjort.
Ska nog vila hjärnan ett tag.
Gillan
Jag hade 18 rätt, och det får man väl vara nöjd med. Men det var knappt jag vågade testa! Tänk om det hade visat sig att man varit en oduglig förare blink.gif laugh.gif laugh.gif . Det hade inte vart så kul unsure.gif
Sollan
Fick en mystisk fråga om vilka fordon som omfattas av info om att väg är avstängd. Enligt vad jag tyckte borde väl alla de fordon som nämndes (buss, MC osv) omfattas. Men det var tydligen fel.... Men jag klarade mig ialla fall...
Lena
jag hade 20 rätt , men det var lätta frågor

Lena zon 4
herkules
Namn: stina
Datum: 2006-11-07
Test (B): Behörighet Bil
Tid: 4 (av 14 min.)
Frågor: 18 rätt av 20
Resultat: Godkänd
Margaretha
19 av 20 på 6 minuter.

Men många frågor handlade faktiskt mer om sunt förnuft än om trafikkunskaper tyckte jag!

Är väl uppdaterad efter att ha övningskört med mina två söner ganska nyligen. Det är en bra repetition att träna vissa moment med ungdomarna. Då måste man också studera det hela i teorin, så att de inte lär sig "fel". Min rondellkörning har jag helt ändrat efter det de lärt sig. smile.gif Nyttigt!
Hannele
Jag som har minstningen kvar att övningsköra med.. wacko.gif
cic
Lätt som en plätt. 20/20 rätt. Men lustigt vore väl annars. Tog ju körkort för bara ett år sen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon