Full version: Plumeria...
Storåtjejen
Jag har en Plumera som nu går sin första vinter tillmötes. Den har tappat många blad och jag undrar nu om det är naturligt att den gör så, eller om något är fel? Den står inomhus i vanlig rumstemperatur. Någon som vet...??? unsure.gif Ska den ev övervintra på annat sätt? Svalt kanske???
mari_tres
Min tappar blad frammåt höstkanten och får inga nya förren till våren. Låter den stå kvar där den står och vattnar väldigt lite. Antagligen skulle den må bättre av att stå lite svalare, men jag har inte kunnat ställt den svalt tidigare. Ska prova det i år och se hur det går.
Storåtjejen
Tack för det svaret. Då är nog inte allt hopp ute. Men jag gör nog så då att jag ställer ut den i det svalare utrymmet så får vi se hur det hela avlöper. Vi får väl avlägga rapport till våren wink.gif
Alfred
Min tappade också sina blad i höstas och då blev jag lite orolig, så jag sökte information om växten.

Tydligen går den i idé under den kallare årstiden. Då tappar den sina blad, och om den tappar alla blad behöver man inte ge den något vatten förrän till våren. Den kan till och med ligga utan jord och sen till våren vaknar den till liv som om inget hade hänt.

Har ni fått några blommor på era än? Mina har inte blommat, så jag vill så gärna få dem att blomma.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon