Full version: Hemsidehjälp
AnitaO
Har skickat ut sidan med FTP och det var inga problem.
Men när man går in på sidan så är den helt konstig.

http://web.comhem.se/~u13211113/

Så här ser koden ut:

CITAT
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Frameset//EN">
<HTML><HEAD><TITLE>Kennel Up Swing</TITLE>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<META http-equiv="Page-Enter" content="blendTrans(Duration=2)">
<META http-equiv="Page-Exit" content="revealTrans(Duration=2,Transition=0)">
<META content="MSHTML 6.00.2900.2802" name=GENERATOR></HEAD>
<FRAMESET cols=155,* framespacing="0" frameborder="no" border="0">
<FRAME src="Start.asp" name=content frameborder="no" scrolling="no" noresize marginwidth="10" marginheight="10">
<FRAMESET rows=120,* framespacing="0" frameborder="no" border="0">
<FRAME src="Banner.html" name=top frameborder="no" scrolling="no" noresize marginwidth="0" marginheight="0">
<FRAME src="startsida.html" name=main frameborder="no" noresize marginwidth="0" marginheight="0">
</FRAMESET></FRAMESET><noframes></noframes></HTML>
KURT
Kan det vara problem med FTP överföringen? Med FTP kan man ju föra över filer i binärt resp. text format (ascii) och en HTML fil bör nog föras över som ascii
Klura
Ser ut som att du har en sida som heter Start.asp och asp-kod kan jag inte tänka mig att Comhem stödjer.
Gossen Ruda
Jag tycker det ser ut som ett mellanslag före första haken, skall det vara så?
Klura
CITAT (KURT @ 08-11-2006, 08:58)
Kan det vara problem med FTP överföringen? Med FTP kan man ju föra över filer i binärt resp. text format (ascii) och en HTML fil bör nog föras över som ascii

Jag har binary ikryssat i mitt ftp-program
AnitaO
CITAT (Klura @ 08-11-2006, 10:09)
Ser ut som att du har en sida som heter Start.asp och asp-kod kan jag inte tänka mig att Comhem stödjer.

Det där kan nog vara en bra ledtråd att nysta vidare på.
Tack smile.gif
Sidan ligger just nu på ett web-hotell och där funkar den utan problem nämligen.
Jejja
Webbhotell brukar stödja mer än såna sidor man får med Internetabbonnemang, vilka oftast inte stöder nästan något alls. Jag tror Klura slog huvudet på spiken... laugh.gif
Hannele
Vem använder koder 2006, när man har FrontPage - och färdiga bloggar??
Gossen Ruda
Man kanske vill gå ett eller ett par steg längre än vad Frontpage klarar och så kanske man har tröttnat på alla buggar och skräptecken som FP producerar. laugh.gif
Stussi
CITAT (Hannele @ 08-11-2006, 17:38)

Alla vill kankse inte blogga och hemsidorna blir mycket snyggare om man kodar för hand än använder FP.
(och som Gossen Ruda sa, man kanske har tröttnat på alla buggar och skräptecken)

Tycker jag i alla fall! smile.gif
Hannele
CITAT (Stussi @ 08-11-2006, 18:09)

Alla vill kankse inte blogga och hemsidorna blir mycket snyggare om man kodar för hand än använder FP.

Det är ju bra att kunna lite koder, för att göra små förändringar (ex i FrontPage),
men att koda från början är ganska stenålders...
Jejja
CITAT (Hannele @ 08-11-2006, 18:21)

Jag har läst 15 poäng webbdesign på Umeå universitet, och kan med största säkerhet säga att det som är stenålders, det är att använda FrontPage... Att koda helt och hållet själv, det är det moderna!
Vill man ha rena sidor utan skräpkod ska man definitivt inte använda FrontPage...
Stussi
CITAT (Stussi @ 08-11-2006, 18:09)

Det är ju bra att kunna lite koder, för att göra små förändringar (ex i FrontPage),

Varför skulle det vara stenålders?

(Håller med Jejja för övrigt)
LadyG
CITAT (Jejja @ 08-11-2006, 18:34)

Jag har läst 15 poäng webbdesign på Umeå universitet, och kan med största säkerhet säga att det som är stenålders, det är att använda FrontPage... Att koda helt och hållet själv, det är det moderna!
Vill man ha rena sidor utan skräpkod ska man definitivt inte använda FrontPage...

Håller med dig fullständigt.

WYSIWYG är absolut inte det bästa sättet att skapa en bra hemsida.
AnitaO
CITAT (Jejja @ 08-11-2006, 18:34)

Håller med fullständigt. Koda är dessutom kul smile.gif
Kan man inte koda, så blir det mycket svårare att rätta fel också.
Skräpkoderna är nåt som jag ogillar också.
AnitaO
CITAT (Jejja @ 08-11-2006, 17:30)
Webbhotell brukar stödja mer än såna sidor man får med Internetabbonnemang, vilka oftast inte stöder nästan något alls. Jag tror Klura slog huvudet på spiken... laugh.gif

Ja, det gjorde hon.
Döpte om till .html i stället, och då gick det bättre.
Tack Klura smile.gif
Klura
Det var så lite så, bara kul att hjälpa till om man ser felet smile.gif
Jag vet att man kan bli gråhårig för mindre.. när man pysslar med hemsidor.
Det är så frustrerande när det inte funkar och man inte hittar vad som felar. Många gånger man nästan velat kasta ut datorn ohmy.gif
krellus
Till att börja med så ser jag ingen <body> tag... oj, du har redan fått det att fungera... eller?

Jag använder Dreamweaver på jobbet men kodar i notepad/ultra edit privat.
AnitaO
CITAT (krellus @ 09-11-2006, 08:20)
Till att börja med så ser jag ingen <body> tag... oj, du har redan fått det att fungera... eller?

Jag använder Dreamweaver på jobbet men kodar i notepad/ultra edit privat.

Jo, tack det funkar nu.
Ja ... alltså det är en massa bilder som ska skickas ut, men tidigare så fick man inte fram vänster-ramen det stod "sidan kan inte visas".
Det visade sig bero på att comhem inte stödjer asp, så när jag ändrade till html så funkade det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon