Full version: "Halkgrus" på påse
ewa zon 3
Brukar alltid kunna köpa "Halkgrus" på påse vid den här tiden men i år verkar det omöjligt att få tag på det. Har försökt med Coop, K-Rauta, Granngården. 5 kg el 5 liter kommer inte ihåg vilket. Använder den tvättade varianten bla till täckning av frösådder.

Någon som sett el köpt det i sin butik i Stockholmsomr?

/Ewa
Fenja
Mot halka funkar kattsand fint.
Mvh
Fenja
ewa zon 3
Jo, tack för tipset, men jag vill ha det fina gruset till frösådder smile.gif
Praktsikt för det är tvättat , rent och fint.

/Ewa
Fenja
Kolla på akvariebutiker, de kan kanske ha något som är likvärdigt.
Mvh
Fenja
ewa zon 3
Läste ett bra tips i annan tråd. 25 kg säckar med osaltat halkgrus ska finnas på Granngården. Ska kolla upp det imorgon

/Ewa
kerstin z5-6
De brukar få hem det precis vid den här tiden ... ni nollåttor verkar ju gå mest i lågskor.. så DÄR borde det väl verkligen finnas laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Drygt, räcker till 200 sorter o mer
inglan
Ibland tänker jag att vad bra att bo på landet, i många avseende! smile.gif Men just vad gäller detta, hämtar några hinkar sand ur grannens lilla grusgrop nu på hösten, ibland att förvara morötter i och till halkiga dagar ute förståss och till sandblandad jord mm. Han får i sin tur vatten till sina tjurar på sommarn från vår brunn.....
Tänk om man skulle köpa allt... blink.gif
Fast.... man är mer bilberoende ju..... sad.gif

Ha de´!
Inglan smile.gif
ewa zon 3
Jo det är ett pyssel med allt man ska köpa hem - grus på påse, dynga på påse, jord på påse mm mm. laugh.gif laugh.gif laugh.gif Men nå'n nollåtta blir jag nog aldrig. Hörs ju direkt att jag kommer norrifrån, fast sönerna pratar stockholmska tycker kusinerna i Jämtland.

/Ewa
kerstin z5-6
I vet he .. smile.gif Fast jag bor på landet , utan grannar i princip, kan hämta kodynga eller få den hitkörd med traktor , men så-gruset -det köper jag ...
Det är krossgrus ganska rent med lite stenmjöl bara -tar man direkt från naturen får man många oönskade frösorter med, i sämsta fall ... och vårdar björk o maskrosorplant i onödan .. laugh.gif laugh.gif laugh.gif
mari_tres
CITAT (ewa zon 3 @ 08-11-2006, 16:31)
25 kg säckar  

ohmy.gif Vem behöver så mycket säckar??? laugh.gif laugh.gif

(ja, jag vet vad som menades... men jag har ju tråkigt nu ju!!)
kerstin z5-6
ohmy.gif
ewa zon 3
CITAT (mari_tres @ 08-11-2006, 18:07)
25 kg säckar  

(ja, jag vet vad som menades... men jag har ju tråkigt nu ju!!)

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

/Ewa
Lady Hamilton
CITAT (mari_tres @ 08-11-2006, 18:07)
25 kg säckar  

Dem kan vi använda att paketera gräsklipp i, och sedan sälja det till till 08:orna dyrt! laugh.gif Ekologiskt odlat gräs.................
kerstin z5-6
laugh.gif laugh.gif laugh.gif Ni kan ju dra dem över lågskorna när det snöat lite smile.gif
ewa zon 3
Men alltså ohmy.gif hur stora fötter tror du att jag/vi har!
Vi har så klart landstingets ljusblå "duschmössor" på lågskorna, har ni inte sett det när ni hälsat på i storsta'n nån gång på "vintern" tongue.gif laugh.gif

/Ewa
Lady Hamilton
CITAT (ewa zon 3 @ 09-11-2006, 21:58)
Men alltså ohmy.gif hur stora fötter tror du att jag/vi har!
Vi har så klart landstingets ljusblå "duschmössor" på lågskorna, har ni inte sett det när ni hälsat på i storsta'n nån gång på "vintern" tongue.gif laugh.gif

/Ewa

Det är en vanligt fenomen i hela sverige smile.gif Syns oftast utanför sjukhus o vårdcentralen laugh.gif
ewa zon 3
laugh.gif laugh.gif Jo där syns dom mest och på husvisningar

Men det här halkgruset i stora säcken. Använder man det som det är på sådderna el behöver det tvättas?

/Ewa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon