Jesper1986
jag har hört att de gillar klassisk men är det nåt mer de gillar??...och vad gillar de absolut inte???

ha de
Cilla
Mina gillar vindens sus och havets brus
isens bång och syrsans sång
fåglars pip och diip
humlans surr och grodans kurr i diket
och mången annan musik från innersta öriket.

Bonnväxterna vill gärna ha råmet från en ko och bräket från vårens lamm
ekande från stam till stam
Och larmet av en tupp krävs för att de på våren ska vilja stiga upp...

Stadsväxter däremot gillar tutet från en bil och larmet från en gata
gärna ackompanjerat av kraxet från en skata.

Av mänsklig musik är växtens smak mycket rik
de lyssnar nyfiket utan att ge kritisk pik.
Blomstersmurfen
Jag använde en gång vandrande judar som gardiner och draperier hemma. Några hade jag som hängde ner över högtalarna, där det alltsom oftast strömmade både hårdrock och klassiskt mm. De som växte i den ständiga rörelse som ljudvågorna innebär fick krusade kanter! Det var väldigt dekorativt. Tilläggas bör kanske att alla var sticklingsförökade från samma moderplanta. biggrin.gif
lolo
Mina växter är allätare! tongue.gif Men riktig rock n roll verkar i alla fall göra susen för hängiga växter, liksom för oss människor. Även undulaterna diggar rockmusik. laugh.gif

Annars är alla växter väldigt förtjusta i att man pratar med dem, gärna minst en gång per dag!

/Ann-Louise i Umeå smile.gif
Christoffer
Jazzmusik har jag hört funkar på kaktusar :-)
*Felix matte*
Det har ingen betydelse vad för musik du spelar
Växter hör inte.tongue.gif
Däremot så kan du prata med dina växter ,
och då är det koloxiden el.koldioxiden ,el. något annat ämne i din utandningsluft
som blommorna mår bra av.

Du kan med gott samvete spela allt från Heavy Metal till Psalmer
Tommy
Det finns växter som gillar Björk. tongue.gif
Kana
Sen är det väl så att det som är bra med att prata med sina växter minst en gång om dagen är att man ser hur de mår. Jag har haft alldeles för mycket att göra i ett par veckor och knappt hunnit skvätta på lite vatten på morgonen och nu när jag har tid att pyssla med dem är det ett par stackare som avlidit och spinn överallt och annat jäkelskap. Men nu tror jag att jag fått bukt med dem!

K.
*Felix matte*
CITAT (Tommy @ 01-06-2003, 21:14)
Det finns växter som gillar Björk. tongue.gif

Så klart! Hon bjuder ju på sav biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon