Blomstersmurfen
Jag ska för första gången åka till Varberg i sommar. Finns det något ställe jag bara inte får missa när jag åker dit? Håller annars mest till på Zetas och Gustavshill i Stockholm när jag frossar... tongue.gif tongue.gif tongue.gif
Monica M zon 4
Derome kryddor och perenner och Lindhult utanför Tvååker är väl värda ett besök!
Ina
Stenåsa Gardencenter har varit värt ett besök. Jag har inte varit där själv sen stället bytte ägare och jag har hört både + och - om nyordningen... huh.gif
Trädgårdsmannen
Norr om Varberg ligger Väröbacka och Bua - det är inte långt.

Åk dit - jag rekommenderar besök hos både Åkraberg Trädgård och Bröderna Erikssons Handelsträdgård. Bra ställen båda två med stort och intressant utbud!
Christoffer
...och varför inte Blomsterlandet? rolleyes.gif
Blomstersmurfen
Oj, det var ju många rekommendationer! Undrar om mina barn vill besöka så många ställen på några få dagar!? Ja, ja barn, vi skall snart åka och bada, mamma skall bara..........................................!!! biggrin.gif
Åsa K, zon 1
Välkommen till Bua laugh.gif

Jag bor i Bua och är bortskämd med att ha både Åkraberg och Br. Eriksson jättenära.

På Åkraberg kan ni även besöka Nasareth, en visningsträdgård med små hus i skala 1:7 samt kopia av Ås kloster. Någor som barnen nog gillar. Under tiden kan du lugnt botanisera i växthusen.

I Bua finns, ute vid fyren, det mest fantastiska salta bad som både barnen och du kommer att uppskatta.

Blomsterlandet, f.d Stenåsa kan du "skippa" sad.gif
Det är inte vad det varit.

I Varberg på fästningen finns Bockstensmannen, spännande för barnen unsure.gif
Ina
CITAT (Åsa K @ zon 1,05-06-2003, 08:34)
På Åkraberg kan ni även besöka Nasareth, en visningsträdgård med små hus i skala 1:7 samt kopia av Ås kloster. Någor som barnen nog gillar. Under tiden kan du lugnt botanisera i växthusen.

Blomsterlandet, f.d Stenåsa kan du "skippa" sad.gif
Det är inte vad det varit.

Nasareth är fantastiskt!

Visste inte att det var Blomsterlandet som tagit över Stenåsa. Synd... sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon