Full version: Vi är så glada
Hannele
Diskmaskiner är något speciellt... andra maskiner funkar, som klockor.
Nu var ju inte diskmaskinen mer än 2 år, det gick inte att reparera, vatten kommit in.
Då är det bara att gå och hämta en ny diskmaskin. smile.gif
Vi som aldrig teckar extra föräkringar.. utom denna gång.
Snöflinga
Vilken tur ... Grattis wub.gif Man förväntar sig att allt skall fungera och när det inte gör det blir det oförutsedda utgifter sad.gif
fruberglund
Vi har dåliga erfarenheter av både diskmaskiner och tv-apparater.

Numera tecknar vi därför alltid 5 års försäkring på dessa, även på tvättmaskiner osv. sånt som används mycket och lätt går sönder. De hundringarna extra det kostar har vi lätt fått igen, det är helt klart värt det.

Vi fick också en ny diskmaskin när den senaste gick sönder för några år sen, nu börjar den här låta lite konstigt så vi får väl se biggrin.gif
netaave
Man ska aldrig ta extraförsäkring på vitvaror, det [B]ska[B] fungera lika bra med "bara" hemförsäkringen.
Det har Sverker sagt i Plus.
Castea
Så skönt.

Nyttjade mitt 3-åriga garanti/service-avtal nyligen för min 2-åriga HP-dator. Fick en ny cd/dvd-läsare utan extra kostnad, då den förra strulade. Det kom t o m hem en kille och bytte ut den åt mig. ohmy.gif Kostnadsfritt. Heja HP!
Hannele
Vi har garanti kvar till 2009, men måste teckna en ny försäkring..
Men vi får vara nöjda ändå.
Hannele
CITAT (netaave @ 09-11-2006, 16:11)
Man ska aldrig ta extraförsäkring på vitvaror, det ska fungera lika bra med "bara" hemförsäkringen.

Man är ju så osäker...
Vi har garanti kvar till 2009, men måste teckna en ny försäkring..
Men vi får vara nöjda ändå.
Hannele
CITAT (netaave @ 09-11-2006, 16:11)
Man ska aldrig ta extraförsäkring på vitvaror, det [B]ska[B] fungera lika bra med "bara" hemförsäkringen.

Men det är ju ganska hög självrisk med hamförsäkringen?
När jag har en extra försäkring, kommer de och lagar gratis.
kristerh
jag vet inte hur andra banker har det men seb kort har en xtra försäkring som gäller 2 eller 3 år efter den ordinarie försäkringen, när du betalar med kortet och köper vitvaror eller andra elprodukter och då finns det ju definitivt ingen anledning att köpa xtra försäkringar wink.gif
Hannele
kristerh, har du råkat ut för något och använt en sådan seb-bank-försäkring?
Jag blir så osäker med försäkringen, extra försäkring gäller ju i allt, även om man skulla vara slarvig själv.

Nu har vi varit utan diskmaskin över en månad, men ikväll får vi hämta vår nya maskin;
ännu bättre, ännu tystare och ännu effektivare än den gamla.
kristerh
CITAT (Hannele @ 20-11-2006, 09:59)
kristerh, har du råkat ut för något och använt en sådan seb-bank-försäkring?
Jag blir så osäker med försäkringen, extra försäkring gäller ju i allt, även om man skulla vara slarvig själv.

har inte haft behov av att använda den själv men en kollega till mig på jobbet har utnyttjat den och det gick jättebra.
Hannele
Sa han får reparatören hem på hemförsäkringen utan att betala självrisk?
kristerh
CITAT (Hannele @ 21-11-2006, 09:41)
Sa han får reparatören hem på hemförsäkringen utan att betala självrisk?

den här försäkringen har inget med hemförsäkringen att göra,
du ringer en reparatör som du betalar, skickar in kvittot till försäkringsbolaget som i sin tur ersätter dig.
Hannele
CITAT (kristerh @ 10-11-2006, 12:17)
jag vet inte hur andra banker har det men seb kort har en xtra försäkring som gäller 2 eller 3 år efter den ordinarie försäkringen, när du betalar med kortet och köper vitvaror eller andra elprodukter och då finns det ju definitivt ingen anledning att köpa xtra försäkringar wink.gif

Menar du att den extraförsäkringen på 2 eller 3 år är GRATIS?
askar
Du kan läsa om förmåner och villkor på... SEB

Välj Kort i den vänstra kolumnen
sedan Mastercard och klicka på Läs mer
Där finns info.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon