fruberglund
Jaha, hann aldrig få hem mina ankor som har bott hos grannen under hösten. Meningen var att de skulle bo där under vintern och att jag skulle ta hem dem till våren när jag byggt ankgård.

Tyvärr försvann de under stormen och har inte kommit tillbaka, rävspår har upptäckts i närheten så nu befarar vi att de är borta för alltid.

Ankor är hemkära och borde ha kommit tillbaka vid det här laget sad.gif

Anders och flickan

Om nån får nys om några Svenska gulankor till våren så vill vi gärna ha nya. Vet att det är svårt att få tag på just gulankor eftersom de är utrotningshotade men är det någon som vet nån som har såna ankor så vore jag tacksam över ett PM smile.gif
Fenja
Om du vänder dig hit kan du säkert få tips om var du får tag på svensk gulanka.
Mvh
Fenja
fruberglund
Har mailat dem men inte fått nåt svar. Som med allt annat så handlar det mer om kontakter, därför jag frågade om nån visste smile.gif
Anma
Ush va tråkigt att dom fösvunnit sad.gif ... Har tyvärr inga tips om var du kan få tag på nya, om du vill kan jag kolla upp med min favvosvägerska, hon håller till i boråstrakter...
Castea
sad.gif sad.gif
fruberglund
CITAT (Anne R @ 09-11-2006, 19:59)
Ush va tråkigt att dom fösvunnit sad.gif ... Har tyvärr inga tips om var du kan få tag på nya, om du vill kan jag kolla upp med min favvosvägerska, hon håller till i boråstrakter...

Ja, gör gärna det wub.gif
Anma
CITAT (fruberglund @ 10-11-2006, 11:02)
CITAT (Anne R @ 09-11-2006, 19:59)
Ush va tråkigt att dom fösvunnit  :( ... Har tyvärr inga tips om var du kan få tag på nya, om du vill kan jag kolla upp med min favvosvägerska, hon håller till i boråstrakter...

Ja, gör gärna det wub.gif

Har mailat.. inväntar svar! smile.gif
Anma
Sorry, hon visste ingen som har ankor... har iallafall försökt.. smile.gif
fruberglund
CITAT (Anne R @ 11-11-2006, 11:29)
Sorry, hon visste ingen som har ankor... har iallafall försökt.. smile.gif

Tack ändå wub.gif
lilla mamma
svenska fjäderfå-förbundet då? fjäderfÄ ska det vara.
Jag vet att det finns många medlemmar här i värmland, många med ankor
fruberglund
Har mailat dem och fått svar, har fått ett telefonnummer men har inte hunnit ringa än (sonen fyller 1 år på söndag så det är fullt upp så att säga). Ska ringa nästa vecka och kolla smile.gif
amaira
Kan detta vara något då?

Inte för att jag vet var Tidaholm ligger, men svensk gul anka är det som behöver hem för att inte avlivas.

titta här
fruberglund
CITAT (amaira @ 05-12-2006, 17:29)
Kan detta vara något då?

Inte för att jag vet var Tidaholm ligger, men svensk gul anka är det som behöver hem för att inte avlivas.

titta här

Tack Amaira! Har mailat så får vi se om de finns kvar.

Ska kolla med grannen också och se om det är möjligt att vi tar dem nu, jag har ju inte byggt nån utegård än för vi hade tänkt vänta tills våren.

Tidaholm är inte så långt, det var där vi köpte våra minigrisar smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon