nissenissen
Någon som har nån erfarenhet av att odla dessa inomhus, ifall det fungerar?
Försökte söka efter nån tråd om dessa, men sökfunktionen flippar just nu på min dator så :/
Kan man typ bara gå ner till matbutiken isåfall, köpa några stycken å ta fröerna från dessa? biggrin.gif
Kan man använda vanlig hederlig jord, eller bör man köpa nåt speciellt? smile.gif
Lady Hamilton
Menar du "Physalis" som man kan äta eller "Physalisen" som blommar med oranga bollar unsure.gif Blev lite fundersam när du skrev
"Kan man typ bara gå ner till matbutiken isåfall, köpa några stycken å ta fröerna från dessa? "
För blomfröerna brukar inte gå att köpa i affärerna nu, men däremot frukten.

Hittade detta svar

Frukterna kan du med fördel mosa i en te-sil under rinnande varmtvatten så är det enkelt att få bort frukt köttet
KURT
Hur som hellst så går det att odla den inomhus, men den vill ha ljus.
nissenissen
Kära gamla Hamilton igen...Du verkar vara ett sånt riktigt proffs på växter å sånt. Får ju alltid hjälp av just dej wub.gif

Ursäkta, jag visste inte att det fanns ätliga och icke ätliga. Sjäälvklart ska det vara dom man kan äta tongue.gif Och i dessa finns fröerna i själva frukten då antar jag?, så man kör med te-sil taktiken för att plocka ur dem.

De verkar ju gilla ljus då ja, och det har jag ju gott om här iallafall. Ska prova detta. Det e skoj å försöka odla lite mer underliga grejer tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon