Full version: Försäkringskassan
snuffe
Har ni sett Försäkringskassans "reklam"-inslag på TV4 ?
Ett led i hetsjakten på sjukskrivna ?

Det berörde mig väldigt illa trots att jag , peppar peppar bara brukar ha 1,2 förkylningar per år.

Det talas så mycket om att folk fuskar med sjukskrivningar. Men min erfarenhet efter mer än 30 års arbetsliv är att folk oftare är på jobbet sjuka, när de borde vara hemma.

Vad tycker ni ?

Anna
krellus
Man kan ju undra hur det kan vara så många sjuka i ett i rikt i-land med världens(?) bästa arbetsklimat... men naturligtvis finns det ju många som är sjuka.
stina
Länk till artikel på aftonbladet.se idag

Aftonbladet
askar
Den reklamen såg jag för första gången i förrgår.
Inte konstigt att folk "hamnar mellan stolarna"
som det heter... om man har det synsättet som reklamen speglar.

Trist med sådan reklam...och så kostar det multum...
pengar som kunnat användas bättre.
Ophelia
CITAT (snuffe @ 10-11-2006, 13:12)
Har ni sett Försäkringskassans "reklam"-inslag på TV4 ?
Ett led i hetsjakten på sjukskrivna ?

Det berörde mig väldigt illa trots att jag , peppar peppar bara brukar ha 1,2 förkylningar per år.

Det talas så mycket om att folk fuskar med sjukskrivningar. Men min erfarenhet efter mer än 30 års arbetsliv är att folk oftare är på jobbet sjuka, när de borde vara hemma.

Vad tycker ni ?

Anna

Men en förkylning festar väl inte på socialförsäkringen. Är man anställd så är det arbetsgivaren som betalar det första 14 dagarna. Så är det väl men de flesta av de smittsamma virusåkommorna som jag antar du menar.

Vad som diskuteras är väl inte det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon