|
Rubriken blev ju lite fel - ska vara dags att fixa ögonbrynen Läste denna uttömmande information så nu kan jag allt om ögonbryn. Jag lägger nästan alltid märke till ögonbrynen på folk men det beror väl på att jag blir avunds. Själv plockar jag brynen med lite ojämna mellanrum. Har ganska lite färg naturligt på brynen men när jag lägger på färg ser jag ut som en påskkärring. Hur gör ni - plockar, färgar själva eller på salong ? Lär dig ansa ögonbrynen
caprifol
10-11-2006, 15:03
Plockar bryn och färgar fransar och bryn regelbundet på salong. Ungefär var tionde vecka. Tycker det är jättesvårt och plågsamt att göra det själv, och det gör så mycket för piggare utseende. Enklare och billigare variant av ansiktslyft... caprifol
anna_rispan
10-11-2006, 15:14
Jag har plockat själv någon gång. Men det var så tårande för ögonen så jag gav upp. Tänker att jag ska göra det för det blir ju skillnad. Jag fyller i ögonbrynen med penna när jag sminkar mig. Då tar jag korta streck med pennan sen borstar jag med en liten borste. Jag kan beskriva det som att det saknas hår så de ser lite ojämna ut om man tittar på dem. Men en helt vanlig dag så bryr jag mig inte. Kanske stryker till dem med tummen.
Jag är inte så brydd hur brynen ser ut, men maken får plocka strån som är "avvikande långa" Kanske är jag smärttålig...men jag tycker inte det gör ont alls. Typisk före/efter bild  som alla tidningar kör med. Inget leende, osminkad ofixat hår på före-bilden. Inte är skillnaden speciellt märkbar om man tar Efter-bilden på samma vis och inte retuscherar t.ex är halsen "förlängd, ansiktet smalare på efterbilden.
Plockar bara de strån som skjuter upp alldeles för långt borta, typ nere på ögonlocket.
Färgat dem har jag aldrig gjort. Är nöjd med den mörka naturliga färgen.
netaave
10-11-2006, 17:03
Har aldrig vare sig färgat eller plockat, och inte tänker jag göra det heller. Däremot plockar jag strån från hakan, vill ju inte stickas!
Skulle se ut som en Berguv om jag inte kapade stråna  Klipper själv, fast det händer att någon frisör, alltid kvinnlig, tar till trimmern när jag är där
Maria i Helsingborg
10-11-2006, 17:18
Ans och färg på salong, när andan faller på.
CITAT (*rolf* @ 10-11-2006, 17:06) Skulle se ut som en Berguv om jag inte kapade stråna  Klipper själv, fast det händer att någon frisör, alltid kvinnlig, tar till trimmern när jag är där "Mono-bryne" kan ju herrar drabbas av också. D v s ett enda långt ögonbryn. Kanske kan drabba kvinnor också, men har inte sett någon ännu.
Whiskuchi
10-11-2006, 17:26
CITAT (Castea @ 10-11-2006, 17:25) CITAT (*rolf* @ 10-11-2006, 17:06) Skulle se ut som en Berguv om jag inte kapade stråna  Klipper själv, fast det händer att någon frisör, alltid kvinnlig, tar till trimmern när jag är där "Mono-bryne" kan ju herrar drabbas av också. D v s ett enda långt ögonbryn. Kanske kan drabba kvinnor också, men har inte sett någon ännu. Bildgoogling efter unibrow
Färgar hemma ibland, väldigt försiktigt (kort tid), för blir det för mörkt ser det inte klokt ut. Och så plockar jag lite grann, men inte så mycket. Jag tycker det gör stor skillnad med dessa små åtgärder. Sminkar mig i stort sett aldrig, så detta är min enda grej. Fast jag har försökt börja ha läppstift lite oftare  .
Ophelia
10-11-2006, 17:29
Jag plockar själv eller min frissa när jag är där och klipper mig. Behöver inte färga vare sig bryn eller fransar.
Maria i Helsingborg
10-11-2006, 17:31
CITAT (Whiskuchi @ 10-11-2006, 17:26) Bildgoogling efter unibrow Den länken ledde till
CITAT (Ophelia @ 10-11-2006, 17:29) Behöver inte färga vare sig bryn eller fransar. Är lite avis på detta  . Min bästa väninna har också perfekta mörka ögonfransar och bryn. Hon har aldrig behövt använda mascara heller, betvivlar att hon någonsin använt en mascara, trots att hon är mån om sitt utseende och använder smink.
CITAT (askar @ 10-11-2006, 15:20) Jag är inte så brydd hur brynen ser ut, men maken får plocka strån som är "avvikande långa" Kanske är jag smärttålig...men jag tycker inte det gör ont alls. Typisk före/efter bild  som alla tidningar kör med. Inget leende, osminkad ofixat hår på före-bilden. Inte är skillnaden speciellt märkbar om man tar Efter-bilden på samma vis och inte retuscherar t.ex är halsen "förlängd, ansiktet smalare på efterbilden. Ja, jag tänkte precis på samma sak! Det är ju såååå fånigt!  Och ska jag vara ärlig så ser jag inte så stor skillnad på ögonbrynen. Däremot är det skilland på nästan allt annat...
 Alltså två rätt upp stående tofsar, inte ett streck!
CITAT (Castea @ 10-11-2006, 17:25) CITAT (*rolf* @ 10-11-2006, 17:06) Skulle se ut som en Berguv om jag inte kapade stråna  Klipper själv, fast det händer att någon frisör, alltid kvinnlig, tar till trimmern när jag är där "Mono-bryne" kan ju herrar drabbas av också. D v s ett enda långt ögonbryn. Kanske kan drabba kvinnor också, men har inte sett någon ännu. här har du en Plockar själv och har gjort det i många år....ingen färgning, då jag har väldigt mörka bryn har aldrig behövt måla eller fylla i dom inte
Inga från Närke
10-11-2006, 19:04
Har plockat dem 2 ggr hos frissan, när jag gifte mig 1966 med min f.d. och nu när jag fyllde 60 år. Annars markerar jag dem lite med en gråsvart penna men inte för mycket och bara när jag ska på fest och har målat ögonen också. Men annars gör jag som netaave plockar på hakan
Jag har plockat brynen på salong en gång mest för skojs skull när de hade ett öppningserbjudande. Annars är jag en KAN SJÄLV!! Mina bryn är svarta så de behöver ingen färg.
CITAT (Alba @ 10-11-2006, 14:59) Jag lägger nästan alltid märke till ögonbrynen på folk men det beror väl på att jag blir avunds. Jag är som dig, lägger märke till ögonbryn men det är mest bara för att jag avunds!  Jag har tyvärr ryckt mina ögonbryn lite för mycket när jag var yngre så nu behöver jag inte rycka dem speciellt mycket alls. Har "ryckt sönder" dem kan man säga. Jag får vara nöjd med den form de har då håret inte växer ut riktigt som de ska längre. Jag färgar dem själv hemma (ibland färgar jag ögonfransar också men då får mamma hjälpa till) också använder jag en genomskinlig mascara som jag formar till brynen med.
malin72
10-11-2006, 19:47
CITAT (Maria i Helsingborg @ 10-11-2006, 16:31) CITAT (Whiskuchi @ 10-11-2006, 17:26) Bildgoogling efter unibrow Den länken ledde till  urk....så äc...gt jag har svårt för hår på ryggen men själv ansar jag mellan gångerna det görs på salong, färgar gör jag dock själv ibland ..men behöver egentligen inte.
Något jag inte förstår är att det i artikeln (och jag har läst det på andra ställen också) står att "ögonbrynets hösta punkt ska vara precis över pupillen". Men på ingen av bilderna jag sett är det så, utan den punkten ligger alltid längre ut. Ni som plockar era ögonbryn, hur gör ni med det?
CITAT (stina @ 10-11-2006, 19:51) Något jag inte förstår är att det i artikeln (och jag har läst det på andra ställen också) står att "ögonbrynets hösta punkt ska vara precis över pupillen". Men på ingen av bilderna jag sett är det så, utan den punkten ligger alltid längre ut. Ni som plockar era ögonbryn, hur gör ni med det? Såg ett jättebra inslag om ögonbryn på Oprah Winfrey show för inte så jättelänge sedan. Här står det hur man ska mäta ut den högsta punkten på ögonbrynet. Kanske ska tillägga att det kanske inte svarar på din fråga riktigt men jag tycker att det förklarar bättre hur man ska mäta ut den högsta punkten!
CITAT (Alba @ 10-11-2006, 20:11)
Ophelia
10-11-2006, 20:44
CITAT (olgak @ 10-11-2006, 17:36) CITAT (Ophelia @ 10-11-2006, 17:29) Behöver inte färga vare sig bryn eller fransar. Är lite avis på detta  . Min bästa väninna har också perfekta mörka ögonfransar och bryn. Hon har aldrig behövt använda mascara heller, betvivlar att hon någonsin använt en mascara, trots att hon är mån om sitt utseende och använder smink. Tack så mycket. Jag använder mascara (och annat smink, men inte alltid) för det hjälper ju till att börja upp dem men för färgens skull behövs det inte. Har tyvärr ganska ljus hy och grönmelerade ögon så jag blir aldrig brun (dock fräknig) trots min hårfärg. Jag har själv alltid önskar att jag var blond med rakt hår
CITAT (Tezzla @ 10-11-2006, 18:46) CITAT (askar @ 10-11-2006, 15:20) Jag är inte så brydd hur brynen ser ut, men maken får plocka strån som är "avvikande långa" Kanske är jag smärttålig...men jag tycker inte det gör ont alls. Typisk före/efter bild  som alla tidningar kör med. Inget leende, osminkad ofixat hår på före-bilden. Inte är skillnaden speciellt märkbar om man tar Efter-bilden på samma vis och inte retuscherar t.ex är halsen "förlängd, ansiktet smalare på efterbilden. Ja, jag tänkte precis på samma sak! Det är ju såååå fånigt!  Och ska jag vara ärlig så ser jag inte så stor skillnad på ögonbrynen. Däremot är det skilland på nästan allt annat... Håller med er för övrigt men vad det gäller ögonbrynen är det stor skillnad tycker jag. Sätt för allt förutom brynen så ser man. Mina är mörkare innerst än ytterst där dom blir tunnare och knappt syns. Jag plockar mest i mitten, i bågen för att få ett lyft där, för dom blir lite "tunga" annars. Brukar fylla i med ljusgrå/brun penna när jag kommer ihåg blir väl nån gång i veckan. Smink blir allt för sällan, tycker ju själv att jag ser både snyggare och piggare ut med lite mascara än utan, men det glöms oftast bort ändå... Har funderat på att färga fransarna istället men det har inte blivit av än. Är nog inte så fåfäng som jag inbillar mig trots allt...
Ujuj...jag reagerar ofta över ordet "behöva", "jag har behövt", när det gäller smink och utseendemanipulation  Jag tror damer (för det är väl främst damer, inte herrar - än) underskattar sitt naturliga utseende. Hur som helst, för att återknyta till tråden, jag fixar inte med mina ögonbryn på annat sätt än att jag ibland slätar till dem med fingret  Har fått höra att jag nog skulle se bättre ut med mer definierade ögonbryn (de är aningen ljusare än min hårfärg), men slikt prat lyssnar jag inte på, här blir inget färgat. Som man finns väl möjligheterna att de (brynen) tjocknar till med åren, så kanske ser de inte så ljusa ut snart. Men, orka bry sig.
Vad kan man göra när man har ett ärr i ögonbrynet efter en olycka, ett ärr som gör att yttre tredjedelen av ögonbrynet är förstört och bara har enstaka (mörka) strån?
Ni som ännu tvekar Här kan ni lära er knepen
CITAT (faith @ 10-11-2006, 22:13) Vad kan man göra när man har ett ärr i ögonbrynet efter en olycka, ett ärr som gör att yttre tredjedelen av ögonbrynet är förstört och bara har enstaka (mörka) strån? :( Fyll i med en bra (en som funkar för just dig) ögonbrynspenna i småstreck. På normal pratastånd kommer ingen att se någon skillnad.
malin72
10-11-2006, 21:39
CITAT (Anne R @ 10-11-2006, 20:23) CITAT (faith @ 10-11-2006, 22:13) Vad kan man göra när man har ett ärr i ögonbrynet efter en olycka, ett ärr som gör att yttre tredjedelen av ögonbrynet är förstört och bara har enstaka (mörka) strån?  Fyll i med en bra (en som funkar för just dig) ögonbrynspenna i småstreck. På normal pratastånd kommer ingen att se någon skillnad. något jag gör lite då och då för nya tips mm är att i butikerna som säljer smink fråga dom om hjälp...dom är oftast glada för att få visa och prova sakerna, så det tycker jag att du ska göra då lär du dig hur du ska göra det bäst och får tips om en produkt som passar just dig
Rapchic
10-11-2006, 23:54
jag och min pojkvän plockar varandras ögonbryn
CITAT (Alba @ 10-11-2006, 21:11) Nu har jag skridit till verket - också inspirerad av alla vackra ögonbrynsbilder. Konstigt - men mina ögonbryn blev INTE som deras....
malin72
11-11-2006, 14:39
Jag brukar plocka mina själv, fixar till killens också. Färga har jag aldrig gjort och sminkar mej brukar jag inte heller göra, eventuellt lite mascara när det är fest.
CITAT (malin72 @ 10-11-2006, 21:39) CITAT (Anne R @ 10-11-2006, 20:23) CITAT (faith @ 10-11-2006, 22:13) Vad kan man göra när man har ett ärr i ögonbrynet efter en olycka, ett ärr som gör att yttre tredjedelen av ögonbrynet är förstört och bara har enstaka (mörka) strån?  Fyll i med en bra (en som funkar för just dig) ögonbrynspenna i småstreck. På normal pratastånd kommer ingen att se någon skillnad. något jag gör lite då och då för nya tips mm är att i butikerna som säljer smink fråga dom om hjälp...dom är oftast glada för att få visa och prova sakerna, så det tycker jag att du ska göra då lär du dig hur du ska göra det bäst och får tips om en produkt som passar just dig  Tack, det ska jag göra.
CITAT (malin72 @ 11-11-2006, 15:39) Jag tror bestämt det behövs!  Salong skriver du, ursäkta ett totalt ögonbrynspucko - men är det skönhetssalonger eller frisörsalonger som fixar ögonbryn?
anna_rispan
11-11-2006, 19:00
här där jag bor kan frisörskor göra det. har man tur behöver man inte ens gå in. de kanske har det i prislistan i fönstret. edit: gå in o fråga alltså....
Varken noppning eller färg...naturliga ögonbryn... En kompis som var nyutbildad frisör skulle klippa mig...hon fråga om hon fick noppa mina ögonbryn...jag tänkte okej då... Hon ryckte ett strå...och krokodiltårarna kom...fy f****siken va det gjorde ont...  ...näpp ingen rör mina ögonbryn...
Blomstertanten
11-11-2006, 19:48
 Skulle ALDRIG fall mej in att plåga mej själv så !!!!
malin72
11-11-2006, 21:43
CITAT (stina @ 11-11-2006, 17:26) CITAT (malin72 @ 11-11-2006, 15:39) Jag tror bestämt det behövs!  Salong skriver du, ursäkta ett totalt ögonbrynspucko - men är det skönhetssalonger eller frisörsalonger som fixar ögonbryn?  jo det brukar vara på frisör salonger eller ofta på hudvård salonger där man tex kan vaxa ben mm kolla i telefonkatalog på hudvård där du bor..
Rapchic
11-11-2006, 22:10
CITAT (Blomstertanten @ 11-11-2006, 20:48)  Skulle ALDRIG fall mej in att plåga mej själv så !!!! det gör inte ont efter ett tag
herkules
11-11-2006, 22:42
har ni någon gång fått "generande hårväxt" borttaget på iransk vis - med sytråd? superresultat men ajajajajajaj....
malin72
11-11-2006, 22:49
CITAT (herkules @ 11-11-2006, 21:42) har ni någon gång fått "generande hårväxt" borttaget på iransk vis - med sytråd? superresultat men ajajajajajaj....  nej men turkiskt ögonbrynsplock med tråd, jag hajjar inte hur det gjordes men snyggt blev det
Whiskuchi
12-11-2006, 09:48
CITAT (herkules @ 11-11-2006, 22:42) har ni någon gång fått "generande hårväxt" borttaget på iransk vis - med sytråd? superresultat men ajajajajajaj....  Hur går det till?
herkules
12-11-2006, 14:39
jag vet inte.. den som ska ta bort hårväxten spänner en dubbel sytråd, antingen i munnen eller runt halsen, och håller den med händerna. sen sveper de tråden/trådarna över huden så hårstråna bara flyger! ont som fan gör det men vilket slutresultat! det går ganska fort så det är iofs en kort pina.
CITAT (malin72 @ 11-11-2006, 22:43) CITAT (stina @ 11-11-2006, 17:26) CITAT (malin72 @ 11-11-2006, 15:39) Jag tror bestämt det behövs!  Salong skriver du, ursäkta ett totalt ögonbrynspucko - men är det skönhetssalonger eller frisörsalonger som fixar ögonbryn?  jo det brukar vara på frisör salonger eller ofta på hudvård salonger där man tex kan vaxa ben mm kolla i telefonkatalog på hudvård där du bor..  Tack! Men jag får nog vänta tills det vuxit ut lite - pajade ögonbrynen i mitt försök att "kunna själv"  Till slut gjorde det så ont så jag pallade inte att fortsätta med andra ögonbrytet. Tog fram en rakhyvel och försökte raka det likadant som det andra - och skar ett stort jack ovanför ögonbrynet.  Innan dess utförde jag lite s k "hudvård" och skulle klämma ett par porer - blådådror sprack och jag har två vackra blåmärken i ansiktet! Nu är man fager vill jag lova - ser ut som värsta slagskämpen! Hälsar skönheten Stina "kan själv"
Sommartorparn
12-11-2006, 17:19
Hade det inte varit för den här tråden så hade jag inte ens vetat att folk håller på med sina ögonbryn. Ibland har jag reagerat över att vissa kvinnor såg konstiga ut, som om dom hade sminkat över dom äkta ögonbrynen och i stället målat två streck långt uppe i pannan. ....Jasså dom noppar o färgar.... Och vad är vitsen? Vem som helst kan ju räkna ut att det är fejk eftersom ögonbryn normalt inte sitter uppe i pannan och inte ser dom ut som streck heller utan består i normala fall av hårväxt ..... Ungefär lika konstigt som dom som sätter läppstift utanför munnen. Man ser ju var kanten går ändå......... Även om man ritar en ny mun utanför.
Ett tag har det varit modernt och inne att ha streck till ögonbryn, men nu ska dom vara lite buskiga ála brookie Sheilds (stavning?)... Tur det för alla som inte orkar/vill/kan noppa sina är ju jätte inne nu!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|