faith
Jag försökte söka för att se om ni pratat om det här förut, men sökningen funkar inte ju. sleep.gif

Jag funderar på att köpa en elektrisk tandborste, men sedan undrar jag om det verkligen är bättre än en vanlig.

Vilka erfarenheter har ni?

smile.gif
suddis
Jag tycker tänderna känns otroligt mycket renare efter att ha borstat dem med elektrisk borste. Jag frågade tandhygenistien också och hon sa att det var bättre. Efter det att jag köpt en på annat ställe så hon ville inte bara profitera på mig.. smile.gif
Gåsis
Elektrisk är absolut bättre säger tandläkaren. Men man får vara lite varsam så man inte borstar för hårt.

/Åsa
Reserv
Man slipper tandsten om man normalt har måttligt av det, med eltandborste. Och som sagt va´, tänderna blir mycket renare med eltandborsten rolleyes.gif
askar
Elektrisk... skulle aldrig vilja vara utan.smile.gif
och vanlig (ibland)
Åsa, mälardalen zon 2
Jag har vanlig tandborste klarar inte av det där hemska ljudet varför finns det inte eltandborstar som inte låter något alls. Det ryser i mig när jag hör ljudet genom badrumsdörren när någon annan använder eltandborste så jag klarar nog inte av att ha en nära örat.
Fenja
Du kommer att gilla din eltandborste!!
Mvh
Fenja
netaave
Diskborste, är ju så stor i käften! ohmy.gif biggrin.gif
fast den går på el
olgak
Kan bara hålla med övriga om att eltandborste är jättebra! Men det ska vara en sådan med en rund liten borste som snurrar runt (hade en förut som såg ut som en vanlig tandborste och som vibrerade - inte lika bra alls). Men jag har någon idé om att det kan bli för mycket av det goda så jag använder vanlig tandborste oftast och så kanske var trejde dag eltandborsten. Men det kanske är en onödig försiktighet.
fruberglund
CITAT (suddis @ 10-11-2006, 16:34)
Jag tycker tänderna känns otroligt mycket renare efter att ha borstat dem med elektrisk borste.

Håller med, tänderna SER även mycket fräschare ut med eltandborste.

Har haft förut men nu använder jag en vanlig...varför? Jo, därför att vibrationerna i eltandborsten gör att det KLIAR SÅ FÖRFÄRLIGT i min näsa biggrin.gif Så för mig blir det ingen mer eltandborste.
Whiskuchi
CITAT (fruberglund @ 10-11-2006, 17:26)
CITAT (suddis @ 10-11-2006, 16:34)
Jag tycker tänderna känns otroligt mycket renare efter att ha borstat dem med elektrisk borste.

Håller med, tänderna SER även mycket fräschare ut med eltandborste.

Har haft förut men nu använder jag en vanlig...varför? Jo, därför att vibrationerna i eltandborsten gör att det KLIAR SÅ FÖRFÄRLIGT i min näsa biggrin.gif Så för mig blir det ingen mer eltandborste.

Haha, samma här, jag klarar inte heller av det pga näskill laugh.gif
AnitaO
Eltandborste är toppen smile.gif
Instämmer i kören!
LadyG
Eltandborste är helt klart bättre än vanlig, det känner jag själv. Min tandhygienist tyckte det var jättebra att vi skaffat elborste eftersom de är effektivare och rengör bättre än vanligt.

Hon tyckte f ö att man borde använda Listerin fluorid efteråt. Smakar äckelpäckel men det håller rent.
Alba
Har använt eltandborste länge. Suveränt. Jag växlade mellan vanlig och el.
Så gick den sönder och jag har inte kommit mig för att köpa en ny.
Enligt min tandläkare så märker han skillnad på den som använder el och de som inte har det.

Enl Tandläkaren bör man använda en tandkräm speciell för eltandborste för att minska slitaget på tänderna. Den vanliga tandkrämen sliter hårt på tänderna då man använder elborste.
pejori
el här med... smile.gif smile.gif
finns inget bättre smile.gif
cic
Eltandborste hemma, men vanlig när jag reser bort.
Kathy
Eltandborste.
Inga från Närke
Eltandborste här också. Även min tandläkare såg resultat till det bättre. Har man sedan lite problem med händerna eller orken att hålla på så är det mycket enklare att hålla stilla eltandborsten mot tanden och den gör jobbet.
Finns ju olika hårdheter även på borstarna. Har en som är laddningsbar och vid borstning 2 ggr/dag så räcker den en vecka utan laddning så jag brukar ha med den när jag reser bort också.
Eva i Skåne
El för mig också. biggrin.gif
Betty
Efter att ha läst hur ni alla sjunger eltandborstens lov så känns det som att jag nog får lov att uppdatera mid på tandborstfronten... rolleyes.gif
Vilket märke rekomenderar ni? unsure.gif
askar
CITAT (Betty @ 10-11-2006, 22:15)
Efter att ha läst hur ni alla sjunger eltandborstens lov så känns det som att jag nog får lov att uppdatera mid på tandborstfronten... rolleyes.gif

Braun smile.gif
cic

Braun har vi.
ingrid fuxwall
Lyckan när jag börjat borsta tänderna med eltandborsten var enorm och ett liv utan den skulle jag inte kunna tänka mig - tänderna blir inte rena utan.

Tycker inte att jag sliter ut mina tänder även om jag borstar dem minst fyra gånger per dag och varje morgon och kväll även med mellanrumsborsten.

Även jag har Braun och när denna är utsliten blir det en ny av samma märke.

ingrid
yenny
Jag kör med vanlig tandborste jag, har aldrig ens provat en eltandborste.
Fast jag misstänker att det inte är något för mej för jag borstar redan för hårt så jag blir alltid tillsagd av tandläkaren att borsta mjukare.
askar
CITAT (yenny @ 10-11-2006, 22:47)
Fast jag misstänker att det inte är något för mej för jag borstar redan för hårt så jag blir alltid tillsagd av tandläkaren att borsta mjukare.

Men då ska du prova elvarianten... den borstar ordentligt
men samtidigt försiktigt. smile.gif
yenny
CITAT (askar @ 10-11-2006, 22:55)
CITAT (yenny @ 10-11-2006, 22:47)

Men då ska du prova elvarianten... den borstar ordentligt
men samtidigt försiktigt. smile.gif

Kanske det vore en idé, killen har eltandborste.... jag kanske skall köpa mej en tanborste till den och testa.
Finns dom i olika hårdlekar också?
LadyG

Braun, vi också. laugh.gif
pejori
Braun här med wub.gif
Farbror Blå
Jag kör med en billig sån där batterityp, men de funkar rätt bra ett tag smile.gif
netaave
Braun Oral B
Betty
OK, tack för alla svar! wub.gif I morgon ska jag åka och köpa en Braun eltandborste. biggrin.gif
Summersun
Köpte eltandborste idag efter att ha funderat på det ett tag. Har ju ingen tidigare erfarenhet av en sådan. Efter att ha läst här vågade jag dock köpa en och testade genast jag kom hem - den verkar jättebra!
Och märket, ja det är Braun biggrin.gif
faith
Vad kul att tråden uppskattades av så många. smile.gif

Det låter väldigt positivt med eltandborste så det blir nog ett besök i affären nästa vecka. smile.gif
askar
Tandborstar... vanliga... ser ut att ha blivit en hel vetenskap.
I förrgår köpte jag nya... det fanns säkert 30 olika att välja mellan.
En del hade "gummiflärpar", andra en gummirundel i mitten av borsten
en sån köpte jag en gång... den var äcklig att borsta med.
Så gott som alla kostade 29.90... förutom 3-pack Blåvita som kostade 21.90
Sån köpte jag. smile.gif och den borsten kan jag rekommendera, helst till dem som
har för vana att trycka för hårt när man borstar.
I dessa är skaftet sviktande så man kan omöjligt skrubba för hårt. smile.gif
Biggan_
Borstar med Braun på kvällen och med mellanrumsborstar och man känner sej så ren o fräsch i munnen. biggrin.gif
På morgonen borstar jag med vanlig tandborste, och anledningen till det är att jag tycker man får så skön tandköttsmassage då rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
renate
Eltandborste Braun laugh.gif ibland vanlig men sällan. laugh.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon