netaave
I dag gör vi pizza på rökt skinka, äppelskivor, rödlök och färska champinjoner, sen det obligatoriska hemgjord tomatsås á la Elle och ost.
Vad brukar ni lägga på?
askar
Tomatsås, fräst köttfärs med mycket svartpeppar, chilipulver,
lök, paprika och champinjoner... rikligt med ost på
penslar efter gräddning med rapsolja och strör på rikligt med oregano. smile.gif

God också att äta kall med en mugg te el kaffe till.
Gåsis
Prescutto (som jag inte kan stava till) mozarellaost, pilgrimsmussla och toppar med ruccola på slutet. Lite olja med chilismak efter gräddning är mums.

/Åsa
rosita
Vi brukar ha tomatsås i botten, sedan hackad korv och småbitar bacon och sist ost ovanpå. Massor av pizzasallad till!
Betty
Oxfilé, bacon, pepparsås och massor av ost. wub.gif
Fast jag gör den inte själv... Den heter Honoluleå och vi hämtar eller äter den på plats på vår favvorestaurang Exotic här i stan. biggrin.gif
Blomstertanten
skivade tomater , champinjonstuvning , purjolök , bacon , ost och mycket svartpeppar

rolleyes.gif MUMS !
netaave
CITAT (Blomstertanten @ 11-11-2006, 23:34)
skivade tomater , champinjonstuvning , purjolök , bacon , ost och mycket svartpeppar

rolleyes.gif MUMS !

Champinjonstuvning? Blir det inte mer som en gratinerad macka då?
Blomstertanten
Nä, de blir otroligt gott !

Man får göra stuvningen ganska fast så den inte rinner för mycket. Brukar vika upp kanterna på degen och så gör jag en hel långpanna. Ingen liten rund pizza alltså.
Zazu
chilisås, tonfisk, ost och massor med Curry wub.gif mums! tongue.gif
mulle
På Östermalm i Stockholm finns en pizzeria med världens godaste fyllningar. Min favorit är en med bland annat banan och curry... Åhhhh!
Mulle
LadyG
Om man har överbliven kyckling kan man finfördela den över en pizza, tillsammans med curry och banan. Inte min favorit iofs, men jag känner folk som älskar den.
stina
CITAT (mulle @ 16-11-2006, 15:46)
På Östermalm i Stockholm finns en pizzeria med världens godaste fyllningar. Min favorit är en med bland annat banan och curry... Åhhhh!
Mulle

Oxfilé, banan, curry och jordnötter är kanon på pizza! rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon