netaave
10-11-2006, 17:12
I dag gör vi pizza på rökt skinka, äppelskivor, rödlök och färska champinjoner, sen det obligatoriska hemgjord tomatsås á la Elle och ost.
Vad brukar ni lägga på?
Tomatsås, fräst köttfärs med mycket svartpeppar, chilipulver,
lök, paprika och champinjoner... rikligt med ost på
penslar efter gräddning med rapsolja och strör på rikligt med oregano.
God också att äta kall med en mugg te el kaffe till.
Prescutto (som jag inte kan stava till) mozarellaost, pilgrimsmussla och toppar med ruccola på slutet. Lite olja med chilismak efter gräddning är mums.
/Åsa
Vi brukar ha tomatsås i botten, sedan hackad korv och småbitar bacon och sist ost ovanpå. Massor av pizzasallad till!
Oxfilé, bacon, pepparsås och massor av ost.
Fast jag gör den inte själv... Den heter Honoluleå och vi hämtar eller äter den på plats på vår favvorestaurang Exotic här i stan.
Blomstertanten
11-11-2006, 23:34
skivade tomater , champinjonstuvning , purjolök , bacon , ost och mycket svartpeppar
MUMS !
netaave
12-11-2006, 11:40
CITAT (Blomstertanten @ 11-11-2006, 23:34)
skivade tomater , champinjonstuvning , purjolök , bacon , ost och mycket svartpeppar
MUMS ! Champinjonstuvning? Blir det inte mer som en gratinerad macka då?
Blomstertanten
15-11-2006, 14:35
Nä, de blir otroligt gott !
Man får göra stuvningen ganska fast så den inte rinner för mycket. Brukar vika upp kanterna på degen och så gör jag en hel långpanna. Ingen liten rund pizza alltså.
chilisås, tonfisk, ost och massor med Curry

mums!
På Östermalm i Stockholm finns en pizzeria med världens godaste fyllningar. Min favorit är en med bland annat banan och curry... Åhhhh!
Mulle
Om man har överbliven kyckling kan man finfördela den över en pizza, tillsammans med curry och banan. Inte min favorit iofs, men jag känner folk som älskar den.
CITAT (mulle @ 16-11-2006, 15:46)
På Östermalm i Stockholm finns en pizzeria med världens godaste fyllningar. Min favorit är en med bland annat banan och curry... Åhhhh!
Mulle
Oxfilé, banan, curry och jordnötter är kanon på pizza!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.