Full version: Geranium...
mulle
Jag tänkte försöka koncentrera mig till olika sorters nävor i vår och söker nu en välförsedd fröfirma.
Utbudet i de svenska och finländska katalogerna är inte speciellt stort och då jag googlar på engelska så kommer det mest upp pelargoner...
wacko.gif
Tips på bra fröleverantör med olika Geranium önskas alltså! Gärna ovanligare sorter.

Jag har tidigare bara sått Geranium "Splish-Splash" och den grodde ju direkt. Är alla sorter lika enkla?

Mulle
Åsa, mälardalen zon 2
Jelitto har 31 sorters Geranium och de skickar en gratis katalog med deras perenna utbud, det finns även bra såråd i katalogen (såråden finns även på svenska, Jelitto säljer till många länder).
Jelitto brukar ha bra kvalite på sina fröer.
mulle
Jelitto, förstås - dom hade jag helt glömt bort.
Nu har jag varit inne och njutit och också beställt katalogen!
Tack!
Mulle
Helen i Piteå Zon 5
Hos Kirsten i Danmark kan du köpta mängder av olika sorters Geranium
http://www.lyng.dk/planteriget/
Du kan även kolla in på Geraniumsidan hennes och se dom i bild.../Helen
Ophelia
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 10-11-2006, 19:33)
Hos Kirsten i Danmark kan du köpta mängder av olika sorters Geranium
http://www.lyng.dk/planteriget/
Du kan även kolla in på Geraniumsidan hennes och se dom i bild.../Helen

Den där sidan var riktigt bra smile.gif
Helen i Piteå Zon 5
Jag har skickat efter frön från Kirsten i några år och alltid varit mycket nöjd rolleyes.gif Hon har fantastiskt roliga Geraniumfrön och alla jag har prövat gror fint....... / Helen
Ophelia
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 11-11-2006, 11:13)
Jag har skickat efter frön från Kirsten i några år och alltid varit mycket nöjd rolleyes.gif Hon har fantastiskt roliga Geraniumfrön och alla jag har prövat gror fint....... / Helen

Tack....guld värt att veta. Geranium har aldrig velat riktigt för mig, vet inte om de är kinkiga generellt eller om jag och dem inte går ihop. Men jag tycker de är jättebra växter, geranium finns ju för alla lägen och skötselbehov älskar dem smile.gif

Ska faktiskt beställa därifrån smile.gif
mulle
Tusen tack för tipsen, jag kommer att beställa både från Kirsten och från Jelitto. Och så har jag dessutom fått tips om ännu en trevlig frösida med Geranium:
Secret Seeds
Mulle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon