|
Ophelia
10-11-2006, 19:39
Jag börjar tröttna på allt gnäll om sjukvården och att ingen gör något. Själv har jag då upplevt att det finns så många inom vård och omsorg som gör sitt absolut yttersta med bra resultat. Jag vill därför rikta en stor kram till er som arbetar inom vård och omsorg. Ni får mycket klagande och gnäll men sällan/aldrig någon offentlig uppskattning
Jag instämmer. De kontakter jag haft med sjukvård är enbart positiva. Det gäller både för min egen del och anhörigas del. Precis som inom vilket yrke som helst finns det svarta får och de är väl dessa som får de största rubrikerna och även omtalas mest. Jag tycker sjukvårdspersonal gör ett jättearbete. Jag skulle inte vilja byta med dem. De är värd all beundran.
Inga från Närke
10-11-2006, 20:05
Det är väl inget direkt gnäll mot personalen tycker jag utan mot de som styr och ställer att de inte prioriterar mera pengar så att det kan bli mer personal så de gamla får den vård de förtjänar. Vårdpersonalen gör ett jättearbete det är inte tu tal om det de får jobba "skiten" av sig för att hinna utföra allt och mer till. De flesta trådarna handlar väl om ekonomi inte om att personalen är dåliga att ta hand om de gamla.
Kram till alla som arbetar inom vården.
Sjukast i VärldenKram till alla där. Ni tycks ju behövas också!
Utan tvekan ger jag mina allra största kramar till dem som jobbar i vård och omsorg.  Trots att jag själv och också mina nära råkat på lite mindre trevligt i vården .. så är ändå minst 99.99% av de som jobbar där riktiga änglar.
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 10-11-2006, 20:27) Det jag läst utifrån dig, så skulle jag önska att alla " sjukvårdsinrättningar ", hade en Magdis att tillgå. Du verkar ha precis så mycket skinn på näsan som behövs för att man ska stå ut med att ha det yrke du har. Men i det stora hela Ophelia, är det väl ändå inte personalen det klagas på?! Utan de resurser som personalen har att tillgå! Och jag håller dessutom med Askar, som säger att hon ger en himla massa kramar till personlen. Så gör också jag, trots att jag för 16 år sedan, blev trampad på, av en läkare, som om jag vore ett avkastat " Glasspapper ". Vad en läkare gör, ska ju inte en hel kår bli belastad för.
Ophelia
11-11-2006, 09:11
CITAT (Evgeni @ 11-11-2006, 08:01) Men i det stora hela Ophelia, är det väl ändå inte personalen det klagas på?! Utan de resurser som personalen har att tillgå! Men jag har väl min åsikt och kan läsa. JAG tycker det gnälls så in i he...vete på allt och alla här så det är en skam och är det svårt att få in i skallen att personalen står mitt i skottgluggarna för allt skit. Varför är det aldrig någon som beskriver positiva händelser för? Nä...man ser det som en självklarhet att allt ska flyta på MEN trots alla neddragningar så är min upplevelse från sjukvården rent privat, att jag får och har fått all upptänklig hjälp. Har aldrig några problem med att få hjälp. Har även insett att min rygg aldrig blir frisk men jag kan arbeta heltid ändå. Tar själv reda på mina rättigheter OCH skyldigheter inom vården. Sitter inte på en stol och förväntar mig att hjälp ska trilla ner över mig OCH skulle inte drömma om att gnata och skälla på eller över personal för det är de som får ta allt skit. Detta gäller även personal inom andra områden som exempelvis handeln m.m. Ta åt er av kramen.
CITAT (Ophelia @ 11-11-2006, 09:11) CITAT (Evgeni @ 11-11-2006, 08:01) Men i det stora hela Ophelia, är det väl ändå inte personalen det klagas på?! Utan de resurser som personalen har att tillgå! Men jag har väl min åsikt och kan läsa. JAG tycker det gnälls så in i he...vete på allt och alla här så det är en skam och är det svårt att få in i skallen att personalen står mitt i skottgluggarna för allt skit. Varför är det aldrig någon som beskriver positiva händelser för? Nä...man ser det som en självklarhet att allt ska flyta på MEN trots alla neddragningar så är min upplevelse från sjukvården rent privat, att jag får och har fått all upptänklig hjälp. Har aldrig några problem med att få hjälp. Har även insett att min rygg aldrig blir frisk men jag kan arbeta heltid ändå. Tar själv reda på mina rättigheter OCH skyldigheter inom vården. Sitter inte på en stol och förväntar mig att hjälp ska trilla ner över mig OCH skulle inte drömma om att gnata och skälla på eller över personal för det är de som får ta allt skit. Detta gäller även personal inom andra områden som exempelvis handeln m.m. Ta åt er av kramen. Jag blir förvånad över din svada Ophelia. Jag har ingen som helst förståelse över den antagnosism som verkar förefalla mellan dig och mig. Speciellt inte, eftersom jag i flertalet fall, delar dina oftast mycket sakliga argument. Men, om du tittar efter, så var det väl inte vad du tyckte, som jag svarade på? Men jag tycker fortfarande, att det är resurserna som felas.
CITAT (Ophelia @ 10-11-2006, 19:39) Jag vill därför rikta en stor kram till er som arbetar inom vård och omsorg. Ni får mycket klagande och gnäll men sällan/aldrig någon offentlig uppskattning  Tack!
Margaretha
11-11-2006, 09:35
Instämmer i att problemet är resurserna. Att det ska ta så otroligt lång tid att få en tid när man misstänker en allvarlig sjukdom. Sedan man väl är inne i vården, så är personalen helt underbar! Många kramar till dessa mitt i stressen varma och mänskliga personer!
Ophelia
11-11-2006, 09:39
CITAT (Evgeni @ 11-11-2006, 09:28) Jag blir förvånad över din svada Ophelia. Jag har ingen som helst förståelse över den antagnosism som verkar förefalla mellan dig och mig. Speciellt inte, eftersom jag i flertalet fall, delar dina oftast mycket sakliga argument.
Men, om du tittar efter, så var det väl inte vad du tyckte, som jag svarade på?
Men jag tycker fortfarande, att det är resurserna som felas. Vet du vad. Jag tror att du tro att jag har något emot dig personligen. Jag vet inte varför du tror det men kanske lika bra att jag klargör tydligt (återigen). Jag har inget emot dig alls för jag känner inte dig. Om du sedan upplever att jag ändå inte inte "tycker om dig" så kanske det är bäst att du själv funderar på om jag verkligen sitter här och lägger ner energi på en människa som jag inte har den blekaste aning om. Från min sida sett hyser jag absolut ingen som helst antipati mot dig även om jag här och nu besvarar dig på ett sätt som kanske inte tilltalar just dig. Men risken kan finnas om du återigen drar fram detta, både här och i PM. Min svada får du stå ut med då det inte är ofta det sker här men JAG anser att det gnälls alldeles för mycket. Om du har problem med mitt tyckande och mina svar (som du nu faktiskt får) så kanske det är lämpligt att du inte skriver några inlägg här. Eller kanske själv skapar ett eget inlägg. Om du blir förvånad över detta så är det förvånande. Finns mycket annat att förvånas över ute i världen än ett inlägg på en odlasida. Sedan är ju även sakliga jag en människa som har all rätt att kunna uppröras. Visst är det väl så att även du blir upprörd och tjafsar?
Det är många som skulle behöva en kram därute Låt dom som är arbetslösa hjälpa till med enklare sysslor i vården och omsorgen, så får dom känna att dom behövs samtidigt som den personal som går på knäna får lite avlastning. Det är en märklig trend tycker jag, att en liten grupp i samhället jobbar halvt ihjäl sig, medan en annan grupp står utanför och tittar på.
CITAT (Ophelia @ 11-11-2006, 09:39) CITAT (Evgeni @ 11-11-2006, 09:28) Jag blir förvånad över din svada Ophelia. Jag har ingen som helst förståelse över den antagnosism som verkar förefalla mellan dig och mig. Speciellt inte, eftersom jag i flertalet fall, delar dina oftast mycket sakliga argument.
Men, om du tittar efter, så var det väl inte vad du tyckte, som jag svarade på?
Men jag tycker fortfarande, att det är resurserna som felas. Vet du vad. Jag tror att du tro att jag har något emot dig personligen. Jag vet inte varför du tror det men kanske lika bra att jag klargör tydligt (återigen). Jag har inget emot dig alls för jag känner inte dig. Om du sedan upplever att jag ändå inte inte "tycker om dig" så kanske det är bäst att du själv funderar på om jag verkligen sitter här och lägger ner energi på en människa som jag inte har den blekaste aning om. Från min sida sett hyser jag absolut ingen som helst antipati mot dig även om jag här och nu besvarar dig på ett sätt som kanske inte tilltalar just dig. Men risken kan finnas om du återigen drar fram detta, både här och i PM. Min svada får du stå ut med då det inte är ofta det sker här men JAG anser att det gnälls alldeles för mycket. Om du har problem med mitt tyckande och mina svar (som du nu faktiskt får) så kanske det är lämpligt att du inte skriver några inlägg här. Eller kanske själv skapar ett eget inlägg. Om du blir förvånad över detta så är det förvånande. Finns mycket annat att förvånas över ute i världen än ett inlägg på en odlasida. Sedan är ju även sakliga jag en människa som har all rätt att kunna uppröras. Visst är det väl så att även du blir upprörd och tjafsar? Jag har inga som helst problem med din svada Ophelia. Jag sa bara att jag var förvånad. Ännu mer förvånad blir jag av att du citerar mig, i ett, i mina ögon sett, ganska betydelselöst inlägg. När du inte ens svarar på, ett för mig, viktigare inlägg, där jag ger dig en fråga rakt ut. ( därav har ni också svar på vad det var för PM). Och som du ser och hör, blir jag också upprörd och tjafsar. Vilket jag aldrig stuckit under stol med heller Men den här tråden handlade ju om sjukvårdspersonalen. Och den har redan fått min kredit i alla möjliga trådar. Sen står jag fortfarande fast vid att det saknas resurser. Sen får du tycka vad du vill
Ophelia
11-11-2006, 10:46
CITAT (Evgeni @ 11-11-2006, 10:15) [Jag har inga som helst problem med din svada Ophelia. Jag sa bara att jag var förvånad. Ännu mer förvånad blir jag av att du citerar mig, i ett, i mina ögon sett, ganska betydelselöst inlägg. När du inte ens svarar på, ett för mig, viktigare inlägg, där jag ger dig en fråga rakt ut. ( därav har ni också svar på vad det var för PM). Och som du ser och hör, blir jag också upprörd och tjafsar. Vilket jag aldrig stuckit under stol med heller Men den här tråden handlade ju om sjukvårdspersonalen. Och den har redan fått min kredit i alla möjliga trådar. Sen står jag fortfarande fast vid att det saknas resurser. Sen får du tycka vad du vill  Använder citeringstecken när jag citerar. Att jag tar upp det är för att du för andra gången tycks ha funderingar på om jag ogillar dig. Vilket jag redan gett svar på (och som kan ändras vid en tredje fundering). Jag tycker alltid vad jag vill om både det ena och det andra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|