Full version: fnsterppnare
peller
var kan man kpa automatiska fnsterppnare till vxthus i stockholmsomrdet? Har letat som ett litet svin men inte hittat.
Tacksam fr svar
sa, mlardalen zon 2
Har fr mig att jag sett ngon variant p Bauhaus i Barkarby, men det var ngot r sedan jag var dr sist s de kanske inte har lngre.

Sjlv kpte jag min via postorder frn Willab, jag kpte den billigaste varianten de hade med en kolv som skulle tas in ver vintern. Kolven r s svr att f fast att den har ftt vara kvar ute de senaste vintrarna och den verkar ha klarat sig, gr den snder skaffar jag en ngot dyrare ppnare utan kolv som ska tas in.

http://www.willabtradgard.se/
Anna C
Ja hur monterar man egentligen en automatisk fnsterppnare?

Nr vi blev med trdgrd ingick ett vxthus och i detta vxthus lg en mojng som vi lngt om lnge identifierade till en automatisk fnsterppnare. Men vi har inte klurat ut hur den ska monteras! Finns det ngra tumregler fr hur man ser vad som r upp eller ner? Bestr de normalt av en enda del eller kan det fattas ngot?

Anna
Leo
Det finns en sida som ska vara upp ofta med en klyka eller hllare och den andra ska sitta p fnstret. Kolven r kvar p takdelen och ska ppnas uppt/ utt.
Billiga varianter finns p OBS, Silvan etc. Bauhaus r nog det dyrare alternativet
Hlsningar
Leo
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon