Full version: Id-hoya
Monarda
Ytterligare en hoya som jag inte vet namnet på. Tyvärr har den aldrig blommat men bladen är 15-17 cm långa om det kan vara en ledtråd.
Alexander-VG-zon3
hoya carnosa
Zazu
Ser ut som en Hoya pubicalyx tycker jag...

mvh zazu
Monarda
Njaa, någon carnosa är det nog inte för en sådan har jag också och dom här bladen är smalare och längre. Svårt att veta hur den ska stå för att vilja blomma, står en bit in i rummet nu och växer väldigt bra men det kanske är för mörkt för att få fram blommorna. wink.gif
Monarda
CITAT (Zazu @ 11-11-2006, 19:28)
Ser ut som en Hoya pubicalyx tycker jag...

mvh zazu

Det verkar mycket troligt. Finns en som heter 'Silver Pink' ser jag som verkar väldigt lik. Men i så fall ska den väl ha en soligt plats?
yenny
En pubikalyx håller jag nog med om att det är, fast det finns nog en hel del sorter så vilken det är kan nog vara svårt att säga utan blommor.
Min står i alla fall i ett söderfönster. Med lite skydd för den värsta solen mitt i sommaren.
kottan
Den är väldigt lik min Silver Pink... Den jag har är väldigt lätt-blommad i söderfönster, men bränns lätt i bladen om det är stark sol.
morellen
håller med om att det ser ut som en pubicalyx. Går inte att säga vilken utan att se blommorna
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon