Full version: Elmia Garden
Limeblossom
Hallå!
Läste på startsidan om Elmia Garden, någon som varit där? Jag har aldrig hört talas om det förut....
fruberglund
Nej, har bara varit på Hem och Villamässan men den har blivit sämre och sämre tycker jag. Hade tänkt gå men det har tydligen redan varit så det är bara att vänta till nästa år smile.gif Kanske hade hittat ett klipp på en kompostkvarn annars biggrin.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Ja jag var på Elmia som är en fackmässa så den är inte öppen för allmänheten och man kan inte köpa varorna på mässan det är meningen att man som företagare ska kunna gå runt och beställa varor man vill ha till sin trädgårdsbutik eller odling (mässan riktade sig främst till trädgårdsbutiker och odlare med växthus).
Jag tyckte mässan var ganska liten.

Jag såg de knallgröna trädgårdstomtarna på mässan (fanns även i neonrosa) men min gröna tomte som jag har (se signaturbild) tycker jag är finare än de jag såg på mässan.
fruberglund
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,11-11-2006, 20:09)
Ja jag var på Elmia som är en fackmässa så den är inte öppen för allmänheten och man kan inte köpa varorna på mässan det är meningen att man som företagare ska kunna gå runt och beställa varor man vill ha till sin trädgårdsbutik eller odling (mässan riktade sig främst till trädgårdsbutiker och odlare med växthus).
Jag tyckte mässan var ganska liten.

Jag såg de knallgröna trädgårdstomtarna på mässan (fanns även i neonrosa) men min gröna tomte som jag har (se signaturbild) tycker jag är finare än de jag såg på mässan.

Jag fick för mig att det var så men det var nån som sa att alla kunde gå, då hade jag rätt då smile.gif
Limeblossom
Då har även jag uppfattat det rätt, att den inte var för oss vanliga dödliga smile.gif
AndreasBlomquist
Jag skulle gått på den men fick tyvärr ställa in resan på grund av sjukdom. Hade sett fram emot att gå där och botanisera i alla fina saker man skulle kunna beställa till företaget.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon