Full version: Lavendelsådden
Novisen vid jorden
Hjälp hur gör jag?
Jag satte frön i mitten av april inomhus. Flyttade ut dem i mitten av maj när de började ränna iväg. Flyttade dem ut på dagarna och in på nätterna ca två veckor. Planterade sen om dem i större krukor och så har de stannat i växten.
Ska jag vänta nu eller törs jag sätta dem i landet?

De står i blandat sol och skugga, vid husvägg och får vatten när de verkar behöva. Alltså både värme och fukt men ingenting händer.

Fast de dör ju inte så det kanske är som det ska.... och jag har bara för bråttom. sad.gif
Cilla
Lavendel hos mig står också stilll en tid efter omplantering. De gillar uttorkning mellan varven så det gäller att ha jord som är genomsläpplig (sandblandad) och att inte vattna varje dag.

Frösådder brukar ta minst 2 säsonger på sig innan de blir starka plantor.
Novisen vid jorden
Tålamod alltså... Det som jag har minst av nu! Dessa skulle blomma i sommar stod det på påsen, så därför är jag lite förvånad att de inte är större nu.
Men jag får titta på mina rosenmalvor istället, de växer så det syns.

Tack för svaret. rolleyes.gif

/Lena
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon