Full version: Fick en zantedeschia
Lemonne
Jag fick en stor vacker Zantedeschia 'Black Star' i fdelsedagspresent och nu vill jag inte annat n att den ska stormtrivas. r det ngon som har lite tips och rd till lilla mig som inte r srskilt grym p just krukvxter? Ska jag stlla den ljust och svalt (inte direkt solljus har jag frsttt) eller ska jag stlla den ljust och varmt?
Lemonne

Titta, visst r den vacker!
Det r ju allts en kalla - och ngon hr p forumet mste vl ha erfarenhet av kallor!? Hur r det med vattning, jag har hrt att man inte ska vattna i krukan, utan bara p fatet? Kan det stmma?
yenny
Jag kan tyvrr inte hjlpa dej.... Jag ville bara sga att den var himla tjusig wub.gif
Ludisia
Mina kallor str i nordstfnster, vattnas i krukan (de r ganska trstiga av sig, brjar hnga med bladen nr den vill ha att dricka) och gdslas med vanlig krukvxnring sommartid. Jag vet inte om detta r det optimala sttet att skta kallor p, men mina vxer s det knakar och blommar nstan fr jmnan, s helt fel kan det ju inte vara!
Carex
jag behandlar min litegrann som en amaryllis med vila och allt
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon