Helen i Piteå Zon 5
Blöt tung snö vräker fortfarande ner sad.gif det har kommit ca. 20cm sen igår, usch, vad trist sad.gif
Vad gör man för att trösta sig själv, jo, det bästa jag kan komma på är att kolla in alla fina frösorter man har fått ihop rolleyes.gif och helt plötsligt har jag sått biggrin.gif
Zigadenus elegans, Z.nuttallii (Grönliljor), Taklök. Violhybrid 'Bowles Black' och 2 olika sorters Irisar.... nu känns det genast bättre biggrin.gif laugh.gif
Ska koka kaffe och titta på fler frön i min låda biggrin.gif
Vad gör ni idag? / Helen
Karin M i zon 5-6
...Jag lägger rötterna på mina amaryllislökar i vatten... Lite sent, kanske. Men, men... Håller med om att vårt väder inte är alldeles helmysigt. Men man kan ju alltid tända ett ljus... Koka kaffe - men det har du redan gjort. Fortsätt i den stilen, så har du helt plötsligt en myssöndag som i en liten ask.
//Hälsningar Karin M
kerstin z5-6
Jag är lika otogen mina löften som Helen , men har bara hunnit med ett par sorters rosor ännu ... blink.gif blink.gif blink.gif biggrin.gif
Helen i Piteå Zon 5
Jaha, då har det varit dags för lite 'självtröst' idag igen biggrin.gif wub.gif
Har frösådd 6 olika sorters Geranium phaeumfrön + Geranium oxonianum, allt köpt hos Kirsten i Damnark rolleyes.gif
Jag brukar blötlägga Geraniumfrön 1 dygn i vatten först + ta bort 'skalet' innan jag frösår, idag har jag bara sått fröna som dom är rolleyes.gif Snart visar det sig om det gror lika bra som det brukar eller om 'latheten' straffar sig smile.gif /Helen
ewa zon 3
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 12-11-2006, 11:00)
Zigadenus elegans, Z.nuttallii (Grönliljor)

Tänkte också försöka mig på Grönlilja men kändes lite onödigt att skicka efter bara 1 påse från Jelitto innan nya katalogen kommit. Får ta det sen även om jag läste att det kan vara bra att så redan nu.
Har också börjat lite smått med blandade pelargonfrön som jag fått av en snäll Odlaiat wub.gif Såg idag att ett par sorter redan tittat upp lite. Kändes bra att braka på med lysrören och sprida lite ljus i mörkret. Snart kommer det lysa ända ned till gatan när alla lysrören är på. Lite ljusterapi får man på köpet rolleyes.gif

/Ewa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon