Full version: myror i växthus
Rodney o Marie
Hur ska vi bli av med alla myror i växthuset?
KURT
Deär varmt och torrt där, det trivs myror i. Bor de i jorden eller under plattor?

Det enda man eg kan göra är att se till att de inte har något att bygga bo i. Odla i jord som de inte trivs i (fast jag undrar vad det skulle vara för jord?), odla i krukor.
Svanholm
mad.gif mad.gif mad.gif Myror är inte kul förutom i skogen. Jag har inte lyckats "utrota" dom någonstans, men i växthuset försöker jag hålla dom i schack genom att: vattna ut myrr runt om på utsidan, myrdosor på insidan, samt att jag strör vitpeppar och kanel runt om både på insidan och utsidan. Allt detta upprepar jag med ca tre veckors mellanrum. Visst ser jag någon myra här och där, men ingen invasion. Försök även att hålla rent från blomskräp m.m Good Luck. tongue.gif
adrian
Du kan ju alltid använda dig av lite köttätande växter som försvar mot myrorna...smile.gif.
En och annan lär de iallafall fång och äta upp..
tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon