Full version: Dagvill
Gossen Ruda
Ibland kan man vara veckovill så att man inte vet vilken veckodag det är. Sånt händer mig ibland. Idag var det värre. Kom hem från sommarstugen på em och åt en enkel middag strax efter 4, pulvermos och prinskorv. rolleyes.gif

Sen blev jag trött vilket ofta händer efter måltider hos mig. Låg och halvslumrade för att sen somna till. Vaknade strax efter 6 och kände mig helvissen, vaknade inte helt. Gick upp och efter ett tag fick jag för mig att det var morgon och att jag skulle till jobbet. Men det kändes inte helt rätt, middagsdisken var kvar i köket, det var för mörkt ute och en av grannarna hade inte kommit hem från sin sommarstuga.

Efter ett tag började hjärncellerna vakna och jag insåg att det fortfarande var söndag fast jag var ändå tvungen att kolla datumet på klockan. Sånt är jobbigt och det känns ibland fortfarande som måndag. laugh.gif

Hoppas det blir bättre efter en HEL nattsömn. Bara jag nu inte vaknar i morgon och tror att det är tisdag. rolleyes.gif biggrin.gif
Anma
laugh.gif laugh.gif laugh.gif Känner igen det där, händer mig flera ggr i månaden, förutom att jag inte behöver vara rädd för att missa/komma för tidigt till jobbet... smile.gif
Tezzla
Det är ganska obehaligt när det blir sådär... Man VET att man inte tänker riktigt klart men ändå så jobbar hjärnan på högvarv för att verkligen visa att den minsann har koll på läget. Men det har den ju inte utan allt blir bara blurr tongue.gif Det är skönt när man äntligen vaknar till på allvar och kan placera sig själv i tid och rum.
Gossen Ruda
Det är måååååndaaa morron och mitt huuvuud känns så tuuuungt...Fritt efter Povel Skrammel. rolleyes.gif

Dygnsklockan är återställd men jag vaknade med huvudvärk. Inget konstigt med tanke på gårdagen men det går väl över. För övrigt så regnar det lite lätt i Göteborg denna underbara morgon. tongue.gif
Alba
CITAT (Gossen Ruda @ 12-11-2006, 21:46)
Ibland kan man vara veckovill så att man inte vet vilken veckodag det är. Sånt händer mig ibland. Idag var det värre. Kom hem från sommarstugen på em och åt en enkel middag strax efter 4, pulvermos och prinskorv. rolleyes.gif

Sen blev jag trött vilket ofta händer efter måltider hos mig. Låg och halvslumrade för att sen somna till. Vaknade strax efter 6 och kände mig helvissen, vaknade inte helt. Gick upp och efter ett tag fick jag för mig att det var morgon och att jag skulle till jobbet. Men det kändes inte helt rätt, middagsdisken var kvar i köket, det var för mörkt ute och en av grannarna hade inte kommit hem från sin sommarstuga.

Efter ett tag började hjärncellerna vakna och jag insåg att det fortfarande var söndag fast jag var ändå tvungen att kolla datumet på klockan. Sånt är jobbigt och det känns ibland fortfarande som måndag. laugh.gif

Hoppas det blir bättre efter en HEL nattsömn. Bara jag nu inte vaknar i morgon och tror att det är tisdag. rolleyes.gif biggrin.gif

Det verkar välbekant. Speciellt om man bara slumrat en stund tex efter maten så är jag också helt ute på fel dag. Det tar en stund att ställa om hjärnkontoret.
Skönt att höra att flera har dessa problem.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon