Full version: Secret Seeds
ewa zon 3
Nu snurrar det lite i huvudet wacko.gif
Måste hitta en strategi för mitt fröletande. Secret Seeds tex vad har de som inte andra har? tex Jelitto. Vad brukar ni hålla utkik för bland deras frön?

/Ewa
kerstin z5-6
Gillar man tropiska utplanteringskrukor är de en god källa tex
har de bauhinia -orkideeträd, och eccium de stora sorterna man kan se på Madeira -blå kolvar på 1 meter eller mer
penstemonutbudet är också bra i år och förvånandsvärt rättnamnat
Håller man sig till arter inom P släktet är de dessutom härdiga i z6

Annars blir det sådant jag inte hittat bland de övrigas sortiment
Klätterväxter är de också bra på , de har tex Tropaeolum speciosum eldkrasse den perenna krassen i eldrött smile.gif

och så får man så roliga tackmail på knagglig svenska ibland smile.gif

Om nån ska beställa från dem -är jag sugen på en påse Clianthus puniceus -tyvärr har jag tagit död på min sad.gif
pma gärna i så fall ...
skvallra inte för Helen i P biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
kerstin z5-6
tack för erbjudanden om att få vara med ! smile.gif Ni är ju helt otroliga smile.gif
jag har fått beställningskompis o nu ska jag sitta på händerna ett tag med frö best ...tror jag smile.gif
Helen i Piteå Zon 5
Jasså du Kerstin biggrin.gif jag läser vad du gör och har gjort biggrin.gif ajabaja, hur många sorters frön är du nu uppe i? tongue.gif det är bara nov. och -07:ans kataloger har inte kommit ännu laugh.gif biggrin.gif /Helen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon