Eva i Skåne
Min farmors syster är en pigg dam på 93 år och idag har jag varit där på eftermiddagskaffe och blivit bjuden på hembakade kakor. smile.gif
Tårtan var visserligen färdigköpt, men det är godkänt för den åldersgruppen, tycker jag. Det lilla barnbarnsbarnet undrade om hon inte skulle ha ljus i den laugh.gif Jo, det hade varit en syn laugh.gif

Visst blir man glad över att det finns gamla som får vara pigga och relativt friska wub.gif Visserligen väntar hon på en knäoperation, men det hindrar inte henne från att gå ut och handla själv, ta bussen när hon ska nånstans osv. Sköter allting själv hemma. När hon ska på läkarbesök brukar dottern följa med, men det tycker hon är onödigt. "Vad ska hon följa med varenda gång för? Jag klarar mig väl själv" men med lite eftertanke säger hon: "men det är klart, jag hör ju inte så bra så det är kanske bra att hon också får höra" smile.gif wub.gif
fruberglund
Ja, visst är det härligt att få vara så gammal och frisk! Det önskar jag alla fick.

Min mans farmor & farfar har varit friska hela livet. För nåt år sen fick de dålig syn och hörsel och läkarna vägrade nästan inse att de aldrig varit till sjukhuset hela sitt liv och att de inte åt några mediciner...men nån medicin måste ni väl äta tjatade de. Tänk att vara över 80 år och aldrig ens ha varit i kontakt med sjukvården!!!

För några dagar sen åkte tyvärr farfar in till sjukhuset med lunginflammation och ligger nu i respirator och var nära döden häromdagen. Känns jobbigt men han har ändå haft 88 lyckliga, friska och härliga år.

Han har varit rätt borta och enda gången han reagerade var när svärfar sa Isaks namn...Isak är hans ögonsten och vi hoppas han överlever så han kan vara med på Isaks 1-årsdag om 3 veckor wub.gif
Rapchic
jag träffade min gammelmormors syster i sommras
och hon har det starkaste handslag av alla jag träffat ohmy.gif
vart lite förvånad, den enda hjälp hon får/behöver
är nån som kommer och städar var tredje vecka
men som hon sa
'lite får man ju städa iallafall' och
'min syster hade nog mått bättre om hon hade rört på sig mer'
'varit ute i trädgården m.m'
(och jag tyckte att min gammelmormor mådde bra för sin ålder)
(hon blev 100)...... det är otroligt vilket krut det är i vissa wub.gif
titti49zon6
Ja,visst är det härligt med gamla pigga människor
Har en moster som är 91 år, var på besök för ett tag sedan och eftersom
jag rest långt (80 mil) med tåg för att besöka henne så bjöd hon på egenhändigt tillagad mat - en god gratäng med potatis, sallad och vin till maten wub.gif
Dessutom bjöd hon på en Dry Martini innan maten eftersom det varit sed hos henne när hennes man levde
Snacka om krutgumma biggrin.gif
Hon avböjde på det bestämdaste när jag bad att få hjälpa till och sa att hon visserligen är gammal men inte orkeslös och att hon behövde ha nåt att göra
Hannele
CITAT (Eva i Skåne @ 14-11-2006, 17:45)
Min farmors syster är en pigg dam på 93 år och idag har jag varit där på eftermiddagskaffe och blivit bjuden på hembakade kakor.  :)
Tårtan var visserligen färdigköpt, men det är godkänt för den åldersgruppen, tycker jag.

Jag tänker då inte lägga min tid på att baka kakor, när jag är 93 år, finns annat roligt tongue.gif wub.gif
Alba
Underbart med dessa gamla människor.
Så imponerande att hon hade bakat själv. Tänk att vara så pigg i den åldern.
Eva i Skåne
CITAT (Hannele @ 15-11-2006, 12:11)
CITAT (Eva i Skåne @ 14-11-2006, 17:45)
Min farmors syster är en pigg dam på 93 år och idag har jag varit där på eftermiddagskaffe och blivit bjuden på hembakade kakor.  smile.gif
Tårtan var visserligen färdigköpt, men det är godkänt för den åldersgruppen, tycker jag.

Jag tänker då inte lägga min tid på att baka kakor, när jag är 93 år, finns annat roligt tongue.gif wub.gif

Det finns ju dom som bakar för att dom tycker det är roligt biggrin.gif
Gillan
Visst är det fantastiskt, när man ser dessa "krutgummot/gubbar " i full action. Man blir bara så lycklig ända in i hjärteroten, och önskar att man själv blir likadan wub.gif

Tänk bara när man ser en 70-80:åring i fullt ös i slalombacken! Det, om nåt, gör mig full av beundran wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon