anneli85
Hej alla vänner,
Jag vet ej om det funkar men jag tänkte försöka gödsla med urin i sommar, lite billigare blir det ju.
Hur mycket ska man späda urinen?
Funkar det till alla växter?
Kanske finns det nån som har erfarenhet?
Eva i Höga
anneli85, jag hoppas du får något svar för jag är också intresserad, har hört talas om detta mycket men vet lika lite som du. Vi väntar med spänning!
kristerh
är det inte 1/10 urin o resten vatten wink.gif
Christa
Grundregeln är att man skall späda 10 gånger. Sedan kan man anpassa lite beroende på hur torr jorden är och mycket det är gödslat tidigare. Urin som inte förvarats lufttätt skall användas samma dag, annars börjar den lukta. Bra också om man inte äter för mycket salt eftersom det mesta saltet går ut i urinen och det gillar inte växterna.

Det pratade om uringödsling i Naturbruk den 7 och den 14 november. Man kan ladda ner och lyssna på programmen.

http://www.sr.se/cgi-bin/P1/program/index....p?programID=940

Jag startade en tråd om detta i våras så sök här i forumet också. Här kallas det ibland guldvatten.
Eva i Höga
Så bra att få svar så snabbt, ska kolla tråden Christa!
anneli85
Tack för svar
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon