Gillan
Jodå. idag fick jag min första julklapp wub.gif Så liiiite snäll måste jag allt ha varit unsure.gif laugh.gif laugh.gif Hu många av er har redan fått julklappar? Vill ni veta vad det innehöll? Då kan ni ju roa er med att gissa rolleyes.gif

Biggan_
Å, fy fasen och få julklappar så tidigt! rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
Tänk så länge du måste vänta innan du öppnar det, för du tänker väl inte tjyvöppna det! unsure.gif unsure.gif laugh.gif wub.gif
Gillan
laugh.gif laugh.gif laugh.gif Jag har ju redan öppnat! Och visst, Fyyyy på mig, men sååå länge kan jag ju inte vänta. Sen måste jag ju bara få veta om det förväntade fanns i paketet unsure.gif wub.gif laugh.gif laugh.gif
Biggan_
Aja,baja Gillan, du får nog inga fler! sad.gif sad.gif wub.gif
Biggan_
En bok? unsure.gif
Gillan
CITAT (Birgitta P @ 15-11-2006, 18:20)
Aja,baja Gillan, du får nog inga fler!  :(  :(  :wub:

Jooodå, jag får i alla fall tre st till..............från barnbarna................annars får de inga av mig..........det har jag sagt till dom.........så det så! wub.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Biggan_
CITAT (Evgeni @ 15-11-2006, 18:27)
Aja,baja Gillan, du får nog inga fler!  sad.gif  sad.gif  wub.gif

Jooodå, jag får i alla fall tre st till..............från barnbarna................annars får de inga av mig..........det har jag sagt till dom.........så det så! wub.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Utpressning! Trodde jag inte du sysslade med! rolleyes.gif rolleyes.gif laugh.gif
Gillan
CITAT (Birgitta P @ 15-11-2006, 18:24)
En bok?  :unsure:

Nix, ingen bok, hur tjock den än är, väger över 12kg tongue.gif
Gillan
CITAT (Birgitta P @ 15-11-2006, 18:32)
CITAT (Evgeni @ 15-11-2006, 18:27)
Aja,baja Gillan, du får nog inga fler!  sad.gif  sad.gif  wub.gif

Utpressning! Trodde jag inte du sysslade med! rolleyes.gif rolleyes.gif laugh.gif

Nääe, normalt inte, men vad gör man inte för att få några paket rolleyes.gif tongue.gif laugh.gif laugh.gif
Biggan_
Ledtråd?? tongue.gif wub.gif
Gillan
Ok! En massa, massa blad, men det är inte en pepinoplanta som min käre make först trodde tongue.gif . Den som kommer på det, är värd sin vikt i guld wub.gif
Farmor
Om paketet väger 12 kilo och det är tomtar utanpå så kan det ju inte vara något annat än en trädgårdstomte!???? tongue.gif
Gillan
CITAT (Farmor @ 15-11-2006, 18:41)
Om paketet väger 12 kilo och det är tomtar utanpå så kan det ju inte vara något annat än en trädgårdstomte!???? tongue.gif

Bra gissat.........men.................fel tongue.gif
Rapchic
om det är ett julpaket från barbarnen så gissar jag det är gjort på slöjden el dylikt
Gillan
CITAT (Rapchic @ 15-11-2006, 18:45)
om det är ett julpaket från barbarnen så gissar jag det är gjort på slöjden el dylikt

Det är inte från barnbarnen, deras paket får jag allt lov att vänta på tills det är jul på riktigt tongue.gif wub.gif
Rapchic
CITAT (Evgeni @ 15-11-2006, 19:48)
CITAT (Rapchic @ 15-11-2006, 18:45)

Det är inte från barnbarnen, deras paket får jag allt lov att vänta på tills det är jul på riktigt tongue.gif wub.gif

då har jag ingen aaning om vad det är
mulle
12 kg och en massa, massa blad.
Växter och böcker har blad.
En Benjaminfikus, t.ex., kan ha en massa blad...
Eller en kruka med bladdekorationer...
Mera ledtrådar!
Mulle
Farmor
Nä, nu vet jag! Det är en sån där låda med kort som har bild och skötselråd på trädgårdsväxter. tongue.gif
Alba
Farmor - du knyckte mitt svar ! - Satt precis och tänkte på det.
Du var 1 min. snabbare.
Lady Hamilton
laugh.gif Visst är det kul med julklappar! Och att du får "tjyvträna" på öppningen...............
Och det är ju bara drygt en månad kvar till det är på "riktigt" wub.gif
mulle
CITAT (Farmor @ 15-11-2006, 19:43)
Nä, nu vet jag! Det är en sån där låda med kort som har bild och skötselråd på trädgårdsväxter. tongue.gif

Låter inte alls dumt. Och du har ju gissat rätt förr tongue.gif tongue.gif tongue.gif
Mulle
Gillan
CITAT (Farmor @ 15-11-2006, 19:43)

Närmare än så kan man ju inte komma! Det är ingen låda, men det är pärmarna som jag saknade till min samling, och som jag tack vare en speciell Odlait fick på posten idag wub.gif wub.gif. Tack vännen smile.gif

Biggan_
Fast där lurade du oss väl? Pärmarna väger väl inte 12 kg, eller det kanske var mååånga pärmar!? unsure.gif smile.gif
Gillan
CITAT (Birgitta P @ 15-11-2006, 19:59)
Fast där lurade du oss väl? Pärmarna väger väl inte 12 kg, eller det kanske var mååånga pärmar!? unsure.gif smile.gif

Fyra st pärmar med innehåll, + en massa lösa kort, blev faktiskt så tungt wub.gif . Så inte lurades jag inte biggrin.gif
Biggan_
CITAT (Evgeni @ 15-11-2006, 20:40)
CITAT (Birgitta P @ 15-11-2006, 19:59)
Fast där lurade du oss väl? Pärmarna väger väl inte 12 kg, eller det kanske var mååånga pärmar!?  :unsure:  :)

Fyra st pärmar med innehåll, + en massa lösa kort, blev faktiskt så tungt wub.gif . Så inte lurades jag inte biggrin.gif

ok! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon