Margith
Kl 20 på 2:an.
Heidis trädgård i Vuollerim (zon 6... tror jag unsure.gif )
Jag har inte sett hennes trädgård i verkligheten, men jag har sett andra trädgårdar i z 5, 6 och 7. Nu hoppas jag att Gunnel (och den fullständigt fantastiska människan bakom kameran) lyckas visa er alla att det går att åstadkomma underbara trädgårdar även i Norrland.
Det måste ju vara nåt alldeles speciellt med Heidis trädgård, när Gunnel gör TV av den, eller hur?
mulle
laugh.gif Vi skrev samtidigt om samma sak, du och jag!
Mulle
gunnelö
Och nu är sista programmet över. Snyft! sad.gif Flera gröna program med Gunnel!!!

tycker en annan
Gunnel
Margith
Nu har jag smält programmet en liten stund.
Om man hade velat göra trädgårdsprogram av trädgårdar i norr, så tror jag att jag hade kunnat föreslå ett flertal andra trädgårdar i zon 5 till 7 som varit mer inspirerande, iaf om man är mer intresserad av trädgård och växter, än dans, konst och personligheter.....

Men visst är det synd att det här var sista programmet?
titti49zon6
Har inte hunnit se programmet men har varit på besök hos Heidi
Håller helt med Margith om att om man vekligen hade velat visa en vacker
trädgård med både blommor,buskar och träd som går att odla här uppe
ooops,glömde rosor.....så finns det gott om andra trädgårdar som visar upp mycket mer fägring wub.gif
Bara bland odlaiterna finns finare trädgårdar
Heidi har mest grönsaker och en massa (ursäkta)konstiga saker
Hon har förresten grannar där uppe som har helt fantastiska trädgårdar men dom är ju inte kändisar
mulle
Heidi var en så stor personlighet att jag hellre hade sett och hört på henne än dansarna.
Och så tycker jag att det var underbart att få se en originell trädgård som är ett resultat av en inre glädje och uppriktig kärlek till blommor och insekter. Och inte en glassig trendträdgård!
Jag blev varm om hjärtat.
Mulle
titti49zon6
Jag menar inte en glassig trendträdgård utan en helt vanlig vacker trädgård
Håller med om att hon är en personlighet omän ganska jobbig efter en stund (drog hon några fräckisar-det brukar hon vara bra på)
Helen i Piteå Zon 5
Jag har inte hunnit se programmet ännu, men jag har spelat in det så jag får se då TV:n blir ledig rolleyes.gif
Men jag har varit i hennes trädgård förra sommaren, och ja må då säga att mycket udda finner man där biggrin.gif men hon är en härlig personlighet...
Här är några bilder från Heidis trädgård
http://www.alltomtradgard.se/forum/user_al...rid=4053&page=4
askar
Har precis sett den på webben.
Vildvuxen trädgård... härligt att se som kontrast till taditionella
att inte allt var så välordnat. smile.gif

Hon verkar vara en entusiastisk trädgårdsmänniska..
men visst... kanske kan det bli lite fööör mycket om man möts irl.
Minns att jag sett henne tidigare i något program på teve och också
läst reportage i ngn tidn (kanske Allers) smile.gif
mulle
Nix, inga fräckisar.
I TV såg trädgården ut som ett hav av blommor med en massa surrande humlor, definitivt inte fult.
Intressant att höra hur du upplevde den i verkligheten!
Mulle
kerstin z5-6
Hihi .. Jo hon hann med att säga nåt om tomaten som jag inte tänker upprepa ...haha smile.gif Den fotografen -han är superduktig och rar-en skön typ :)det märks verkligen att det är han som filmat den här omgången -Lars Schön heter han
Gossen Ruda
Dans? Mer akrobatisk uppvisning och inte ens som sån var det nåt att ha. Tycker surgubben. laugh.gif Fö var trädgården och programmet helt ok.
askar
"surgubben" är inte ensam om att tycka så om den sk dansen tongue.gif

Helt OT, men...
likadan akrobatik (eller vad det nu är) ser man numera ofta i tv-gudstjänsterna..
senast i söndags från Sävar
dra "knappen" till 23.20 min in i progr så ser du gympan. wink.gif
Lars-Olof Arvids
Vilken härlig trädgård, fram för mer vildvuxet och naturligt! biggrin.gif Och den glädje och kärlek hon visade när hon berättade om sina humlor och blomflugor i bästa amaira-stil. Att hon kallade körveln för korgblommig (den är flockblommig) får man faktiskt ha överseende med här, den är i alla fall en väldigt bra växt för blomflugor som hon sa. Och vad är det för fel med att ha dansuppvisningar i trädgården? De ska ju vara en hyllning till livet precis som trädgården själv!
smile.gif

Olle
titti49zon6
Har nu sett programmet och upptäckte att en av dansarna är
min närmaste sommarstugegrannes son wub.gif
kanske blir det dans i min trädgård också biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
annars var det sig ganska likt och en och annan fräckis fick hon ju till men hon är väldigt skicklig på att linda in dom i sina meningar
tongue.gif
Skrattade gott när barnbarnet undrade varför hon har så många konstiga gubbar i trädgården
Klart att det är roligt med personligheter men saknar ändå ett program som visar vilka fina ,vanliga trädgårdar det finns här uppe och att det är otroligt mycket växter som trivs förträffligt många kanske tillochmed bättre än i dom södra landsdelarna
Det är väl eg. bara sånt som blommar väldigt sent och vedartade som kan bli problem
Förlåt om jag kanske låter negativ men jag tycker att vi förtjänar lite mer uppmärksamhet wub.gif
askar
CITAT (titti49 @ 16-11-2006, 10:47)
Har nu sett programmet och upptäckte att en av dansarna är
min närmaste sommarstugegrannes son wub.gif
kanske blir det dans i min trädgård också biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
annars var det sig ganska likt och en och annan fräckis fick hon ju till men hon är väldigt skicklig på att linda in dom i sina meningar
tongue.gif
Skrattade gott när barnbarnet undrade varför hon har så många konstiga gubbar i trädgården
Klart att det är roligt med personligheter men saknar ändå ett program som visar vilka fina ,vanliga trädgårdar det finns här uppe och att det är otroligt mycket växter som trivs förträffligt många kanske tillochmed bättre än i dom södra landsdelarna
Det är väl eg. bara sånt som blommar väldigt sent och vedartade som kan bli problem
Förlåt om jag kanske låter negativ men jag tycker att vi förtjänar lite mer uppmärksamhet wub.gif

Håller absolut med. smile.gif
Eva 33c
Jag såg också programmet, har missat de flesta tyvärr. Jag känner inte till Heide sedan förut, men hon verkar ju vara en kul typ. Det var mer ett program om henne än hennes trädgård tycker jag. Nu är det väl inget fel i det, men jag skulle gärna se mer växter, planering osv. Att bli inspirerad av. Trots att jag bor i Falun så är vår odlingszon samma som lång upp efter Norrlandskusten, dvs 5-6.
Vissta var det vackra bilder, blommor är ju alltid vackra, men faktum är att en skicklig fotograf skulle nog kunna få min trädgård att framstå som en lustgård också i juli. Rätt fokusering bara biggrin.gif
Fast jag tyckte dansen var kul, lite udda idé.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon