|
anna_rispan
15-11-2006, 19:57
Serien House går väl på kanal 4 om jag minns rätt. Har ni sett den?
Jag tror jag är fast.
Det är en variant va sjukhusserie men känns inte så. allt är så snyggt och stajlat så det är bara sjukhussängen man känner igen, med gula filtar.
Hur som helst så handlar varje avsnitt om ett helt konstigt fall som verkar helt nytt och obotligt. Så klart så löser dr. House det tillsammans med sin aurduktiga medarbetare. TRor alla är läkare. Dessutom så får de urduktiga medarbetarna åka hem till de sjuka o undersöka i hemmet efter saker som kan påverka sjukdomen.
Rätt osannolik men det är nog det som gör att jag gillar den just nu.
Avsnitten är som moderna sagor.
har kollat den jag också... men har man cancer, rabies och två sjukdomar till, samtidigt...är det tre förmånga för mej
anna_rispan
15-11-2006, 20:09
är det någon som haft det då??
jag har mest sett att de haft ett par stycken som arbetshypoteser. Sen har de ju kunnat komma på en enda sak som påverkat och gjort att personen blivit sjuk....
CITAT (anna_rispan @ 15-11-2006, 20:09) är det någon som haft det då??
jag har mest sett att de haft ett par stycken som arbetshypoteser. Sen har de ju kunnat komma på en enda sak som påverkat och gjort att personen blivit sjuk.... ja...i förra veckans avsnitt var det en som hade fyra dödliga sjukdomar, varav den ena var rabies....men jag ser den ändå
Såg två avsnitt och tyckte WOW! Annorlunda och intressant! Tredje avsnittet jag såg kändes det som att jaha, samma grej med ny kostmetika... men ack, nej. För då dog patienten... hehe... Men lite förutsägbart är det ju. En massa hypoteser och tillslut träffar han rätt. Anhöriga som inte litar på House men blir överlyckliga när han väl räddar patienten... samma sak om igen...
Hannele
15-11-2006, 21:18
Hela friska familjen sitter klistrad vid TV:n.
anna_rispan
15-11-2006, 21:39
CITAT (pejori @ 15-11-2006, 20:40) CITAT (anna_rispan @ 15-11-2006, 20:09) är det någon som haft det då??
jag har mest sett att de haft ett par stycken som arbetshypoteser. Sen har de ju kunnat komma på en enda sak som påverkat och gjort att personen blivit sjuk.... ja...i förra veckans avsnitt var det en som hade fyra dödliga sjukdomar, varav den ena var rabies....men jag ser den ändå  ååå, varför missad ejag det vasnitte?? eller såg jag o glömde... trodde det var den där trumpetspelaren förra veckan. men det var dte inte då??
kerstin z5-6
15-11-2006, 21:46
även om han normalt skulle fått sparken för länge sedan ?? Jasså det trodde du, LOL
Nu kanske men inte förr ..
anna_rispan
15-11-2006, 21:48
CITAT (kerstin z5-6 @ 15-11-2006, 21:46) även om han normalt skulle fått sparken för länge sedan ?? Jasså det trodde du, LOL
Nu kanske men inte förr .. menar du att det finns såna där hemska läkare???
kerstin z5-6
15-11-2006, 21:59
 han befinner sig väl på medelnivå vad knäppigheten avser -men han verkar ju rätt duktig på sin sak i alla fall
CITAT (pejori @ 15-11-2006, 21:01) Ja, jag kan då över huvudtaget inget om sjukdomar utom möjligen dem jag själv haft så att sitta och gissa... näää..
CITAT (anna_rispan @ 15-11-2006, 21:48) CITAT (kerstin z5-6 @ 15-11-2006, 21:46) även om han normalt skulle fått sparken för länge sedan ?? Jasså det trodde du, LOL
Nu kanske men inte förr .. menar du att det finns såna där hemska läkare???  Hemsk? Han e ju lite småcharmig tycker jag...
CITAT (Anne R @ 15-11-2006, 22:01) CITAT (anna_rispan @ 15-11-2006, 21:48) CITAT (kerstin z5-6 @ 15-11-2006, 21:46) även om han normalt skulle fått sparken för länge sedan ?? Jasså det trodde du, LOL
Nu kanske men inte förr .. menar du att det finns såna där hemska läkare???  Hemsk? Han e ju lite småcharmig tycker jag...  mmm...han är rätt så mysig den....härligt sarkastisk....
Har inte sett House... men däremot har jag sett några avsnitt av Cityakuten som jag glömt bort alldeles för länge. Den tar jag som realityteve... är väl så det är på stora sjukhusen over there. Iaf så använder de "rätt språk"
Tittade också på serien i början, men sen kändes det som om det var samma avsnitt om och om igen...
CITAT (Berith @ 16-11-2006, 07:11) Tittade också på serien i början, men sen kändes det som om det var samma avsnitt om och om igen... Precis så kände jag det också. Iofs dog en patient för ngt avsnitt sedan, men annars känns det som repriser.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|