Jag skulle behöva en tydlig bild av en ödlas fotavtryck (Tassavtryck???? Vad har ödlor, fötter eller tassar?) för ett broderi.
Jag har sökt i mina uppslagsböcker och på nätet utan att lyckas så nu vänder jag mig hit...
Mulle
Här ser du ödlefoten ganska tydligt, kanske du kan göra något av det?
Mvh
Fenja
Gossen Ruda
15-11-2006, 22:56
Det är bara ett fel med Fenjas "ödla", det är en vattensalamander.
Titta igenom dessa bilder från
google så kanske du kan göra dig en bild av foten. Fram och bak är olika stora fö.
CITAT (Gossen Ruda @ 15-11-2006, 22:56)
Det är bara ett fel med Fenjas "ödla", det är en vattensalamander.
Titta igenom dessa bilder från
google så kanske du kan göra dig en bild av foten. Fram och bak är olika stora fö.

Jag försökte i alla fall
Mvh
Fenja
Ni är härliga men inte blev jag så klok ändå... Har foten en häl eller syns bara avtrycken efter de långa tårna?
Mulle
Gossen Ruda
16-11-2006, 08:52
Så vitt jag kan se så borde även "hälen" synas fast det beror kanske på hur mjukt underlaget är. Jag skulle tro att ett normalt avtryck ser ut som ett handavtryck. Mer utspärrade fingrar på framfoten men längre fingrar på bakfoten. Om jag nu inte fått allt om bakfoten.
Lite fler fötter..
Geckofötter
Mulle: Vad skall du ha fotavtrycken till? Det finns ju många olika avtryck, en del geckos har exempelvis häftlameller, andra inte. Jag blev lite nyfiken på varför. Det kan ju kanpptast vara att du sett ett avtryck i skogen så här års som du försöker identifiera.
*Stintan*
01-12-2006, 09:01
Till ett broderi stog det väl
Ojsan, det gjorde det visst. Vad slarvigt av mig...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.