Full version: Ödlans
mulle
Jag skulle behöva en tydlig bild av en ödlas fotavtryck (Tassavtryck???? Vad har ödlor, fötter eller tassar?) för ett broderi.
Jag har sökt i mina uppslagsböcker och på nätet utan att lyckas så nu vänder jag mig hit...
Mulle
Fenja
Här ser du ödlefoten ganska tydligt, kanske du kan göra något av det?
Mvh
Fenja
Gossen Ruda
Det är bara ett fel med Fenjas "ödla", det är en vattensalamander. rolleyes.gif

Titta igenom dessa bilder från google så kanske du kan göra dig en bild av foten. Fram och bak är olika stora fö.
Fenja
CITAT (Gossen Ruda @ 15-11-2006, 22:56)
Det är bara ett fel med Fenjas "ödla", det är en vattensalamander. rolleyes.gif

Titta igenom dessa bilder från google så kanske du kan göra dig en bild av foten. Fram och bak är olika stora fö.

biggrin.gif Jag försökte i alla fall laugh.gif tongue.gif
Mvh
Fenja
mulle
Ni är härliga men inte blev jag så klok ändå... Har foten en häl eller syns bara avtrycken efter de långa tårna?
Mulle
Gossen Ruda
Så vitt jag kan se så borde även "hälen" synas fast det beror kanske på hur mjukt underlaget är. Jag skulle tro att ett normalt avtryck ser ut som ett handavtryck. Mer utspärrade fingrar på framfoten men längre fingrar på bakfoten. Om jag nu inte fått allt om bakfoten. biggrin.gif
Morbid
Lite fler fötter.. Geckofötter
mulle
Tack mina vänner!
Mulle
Natrix
Mulle: Vad skall du ha fotavtrycken till? Det finns ju många olika avtryck, en del geckos har exempelvis häftlameller, andra inte. Jag blev lite nyfiken på varför. Det kan ju kanpptast vara att du sett ett avtryck i skogen så här års som du försöker identifiera.
*Stintan*
Till ett broderi stog det väl rolleyes.gif biggrin.gif
Natrix
Ojsan, det gjorde det visst. Vad slarvigt av mig...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon