Full version: Hyacinter
Roger69
Hejsan allihop...

Köpte ett efterlängtat växthus alldeles för sent i våras, men lyckades ändå få en massa härliga grönsaker långt in på hösten (tomater, gurka, chilli, physalis och olika sallader.
Har verkligen blivit biten och längtar till våren.....
Tidigare i höst köpte jag tokmycket fröer, längtar till januari när dom första ska sås enligt anvisningarna..
Men härom dan när jag var på coop hade dom halva priset på vårlökar, akta er vad jag handlade..
Det blev lite fullt i rabatterna så jag tog tre hyacint-lökar och satte i kruka.
Så frågan till Sveriges samlade trägårdselit är kan man lura upp dom små rackarna till jul...
Mitt allra första inlägg så hantera mig varsamt tongue.gif
kerstin z5-6
Hm .. Hyacinterna kan nog behöva för kylas om de inte är prepareade för julblom..
får fundera lite
Men önskar dej välkommen så länge
Har nyss köpt tulpaner för krukodling .. de kommer väl att blomma i feb ...
Helen i Piteå Zon 5
Tyvärr har jag inget svar på din fråga, jag har aldrig prövat utan köper färdiga 'julhyacinter' rolleyes.gif

Men jag vill önska dig Välkommen hit!

Helen
Roger69
Hallo allihopa.

Äntligen börjar dom små sötnosarna titta upp (hyacint, gipsy queen).
3 lökar var det.
Bor i Landvettertrakten.
2 fick stå i växthuset utan värme och en fick vara med mig i garaget (ca 22grader) .
Alla tre tittade upp i stort sett samtidigt.
Blir väl inte färdiga till jul, men det var nära iallla fall.

Snart är det januari och då kan jag börja så, läääängtaaaaar.....
kerstin z5-6
Välkommen till sådd och förökningsavdelningen -om du inte hittar det du söker i grönsaksavd , förstås smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon