Full version: sorgmygg igen
malin72
jaha nu har jag fått sorg mygg inne bland allt som skulle över vintra mad.gif mad.gif ändå så vattnar jag väldigt lite.....tror att dom finns bland mina njurvindor som inte växt särskillt mycket

var det någon som visste var dom sålde nematoder eller vad dom nu hette smile.gif runt stockholm???????
Fenja
Röker du eller känner någon som gör, så låt fimparna stå i vatten över natten och vattna sedan med detta ca 2 dl/8 dl vatten. Funkar utmärkt att lägga en dosa snus i ½ liter vatten också om du tycker att fimparna är äckliga, vattna ut som ovan!
Mvh
Fenja
Anki V
Det var/är inte så lätt att få tag i Nemablom här i Sundsvallsområdet. De återförsäljare jag har ringt till har alla haft utgånget ”bäst före datum”. De jag pratat med sa att det var så liten efterfrågan och att man måste beställa så stora kvantiteter att det mesta blev osålt.

Då tog jag och ringde direkt till Bionema. Bionema?

Den trevliga dam jag pratade med sa att det gick alldeles utmärkt att beställa små kvantiteter och och när jag oroade mig för köldgrader sa hon att hon väntade till väderprognosen spår ”mildväder ” innan hon skickar nematoderna.

I år ska jag inte riskera att få frösådderna smittade av sorgmyggor.

/Anki
Lady Hamilton
Här finns de olika butikerna i Sverige smile.gif

www.bionema.se
malin72
CITAT (Hamilton @ 17-11-2006, 08:08)

tack tack smile.gif vilken tur att jag ska in till stan idag då tongue.gif
Anki V
Kom ihåg att kolla "bäst före datum"!

Anki
malin72
CITAT (Anki V @ 17-11-2006, 12:33)
Kom ihåg att kolla "bäst före datum"!

Anki

okidoki tack det ska jag göra smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon