ester
Satte mina sättpotatisar för tre veckor sedan. Visseligen inte groddade, men jag hade förberett landet väl. Fräst jorden luftig och blandat i otaliga kärror torvgödsel.
Inte en endaste liten grön knodd har kommit upp! ohmy.gif
Ändå är det ju varmt och jag har kollat jorden och den är fuktig och varm. Det borde ju gro???
yla
jag har alltid fått upp potatis även de gånger jag bara kört ett spett i jorden ner me potatisen o trampat till
det är en otroligt snäll knöl o klarar bergis det mesta så dom kommer nog
o sen när dom väl tittat upp så blir det nog fart på dom ska du se
Annki
Hur djupt satte du dem? De behöver inte ligga så himla djupt eftersom man kupar dem några gånger. De kommer säkert, ska du se. Även om de hamnat för djupt och har göra ett tag innan de tittar upp.
marialoovely
Inte för att jag vet så mycket om potatisodling, annat än från egen erfarenhet, men det kanske är en sort som tar lite längre tid på sig att komma upp?? Jag har satt tre olika sorter i år och det skiljde 1-3 veckor innan alla hade visat sig. Ett tips om det går trögt är att ha en fiberduk över odlingen tills man ser att det tagit sig ordentligt.
Susanna
Hej!

Hoppas din potatis gror snart och du inte har samma otur som jag hade förra året. Då tog nämligen råkorna alla min sättpotatis. De grävde sig ner i jorden och flög iväg med potatisen!!! I år la jag hönsnät över allting så i år har de inte kommit över mer än en potatis!

-------------
Hälsningar Susanna
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon