fruberglund
Igår köpte jag mina första Amaryllislökar nånsin smile.gif

Har aldrig förstått vad som är så fint med dem så därför kom jag på att jag måste ju prova själv för att kunna förstå. Nu är det ju dessutom så tråkigt mittemellan trädgård och frösådd smile.gif

Verkar ju dessutom rätt enkelt, plantera, vattna igenom och låt stå tills den börjar växa. Inte vattna så mycket sen heller och då passar det utmärkt för mig som ofta glömmer att vattna.

Köpte en vit och en röd/vitspräcklig.

Åh, vad det ska bli roligt att försöka sig på Amaryllis också. Går det bra så blir det garanterat fler nästa år biggrin.gif
sudden
jag köpte en för första gången i år jag med smile.gif
fast jag köpte en som redan var lite på gång i affären tongue.gif
nu står den i vardagsrummet och lyser fast blomma nr fyra inte riktigt vill slå ut än sleep.gif
men fin är den laugh.gif
ewa zon 3
CITAT (fruberglund @ 16-11-2006, 10:06)
Igår köpte jag mina första Amaryllislökar nånsin smile.gif

Har aldrig förstått vad som är så fint med dem så därför kom jag på att jag måste ju prova själv för att kunna förstå. Nu är det ju dessutom så tråkigt mittemellan trädgård och frösådd smile.gif

Lycka till med dina lökar smile.gif
Provade också med egna-uppdragna-lökar för första gången i år.
Jag ville plantera 3 st i stora krukor från början och hittills har det gått bra.

/Ewa
Carex
åh, grattis till lökarna, de är roliga små kraftpaket dedära!;) Jag köper alla udda jag kommer över, de enda jag inte tål är de stora vanliga röda.
LadyG
Amaryllis är så vackert, det enda jag är mer förtjust i är hyacinter wub.gif

Tyvärr tar sig nog inte förra årets lök, men den nya har en liten grön sak som börjar titta upp.

Jag håller tummarna för dig Fruberglund, så att du ska få riktigt stora vackra blommor på dina lökar smile.gif
malin72
ja även jag köpte en lök rolleyes.gif köper alltid "färdiga" i kruka där man ser att dom har ett par knoppar på gång, men nu hittade jag en lök där knopparna var på väg och det känns redan roligare att vänta på den tongue.gif tongue.gif

bara vanlig röd men jag ska köpa en dubbel vit doftande som jag hittade den SKA jag ha laugh.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon