Full version: "Naturlig trädgård"
Lars-Olof Arvids
Jag har fått tips om en ny bok som heter "Naturlig trädgård" av Susanna Rosén. Vet ni om den är bra? Eller var den finns att köpa i Bohuslän eller Göteborg?

Olle
Betty
Här kan du få tag i boken. Tyvärr har jag inte läst den så jag kan varken säga bu eller bä om den. smile.gif
Lars-Olof Arvids
Tack för tipset! smile.gif

Olle
Monica i Nässjö
Jag tvekade lite om jag skulle göra en ny tråd men det kändes naturligare att fortsätta här.

"Trädgårdens färger" av Sanna Töringe, är det någon som har den? Sitter med bokklubbstidningen och funderar på att köpa den. Är den nåt att ha?
KURT
CITAT (monka @ 16-11-2006, 12:51)
Jag tvekade lite om jag skulle göra en ny tråd men det kändes naturligare att fortsätta här.

"Trädgårdens färger" av Sanna Töringe, är det någon som har den? Sitter med bokklubbstidningen och funderar på att köpa den. Är den nåt att ha?

Jag har inte läst den, även om man gillar Sanna Töringes andra böcker. Men principiellt så brukar denna "typ av böcker" ALLATID dyka upp på bokrean efter 2 år. Låna boken på biblioteket och läs den, är den bra så köp den!
Monica i Nässjö
CITAT (KURT @ 16-11-2006, 12:58)

Jag har inte läst den, även om man gillar Sanna Töringes andra böcker. Men principiellt så brukar denna "typ av böcker" ALLATID dyka upp på bokrean efter 2 år. Låna boken på biblioteket och läs den, är den bra så köp den!

Låna på bibblan är en jättebra idé men den fanns inte hos oss- har redan kollat. Jag beställer nog ändå, i värsta fall får man kosta på ett returporto.
mulle
Jag har bläddrat i "Trädgårdens färger" och tyckte att den var rent ut sagt dålig. Om man vill lära sig färglära och -teori finns det bättre böcker inom konsten.
Dessutom är jag också kritisk till att så mycket kretsar kring färgerna idag. Jag har själv varit alltför ortodox - det insåg jag direkt i somras då jag såg de engelska trädgårdarna. De störstas upplevelserna fick jag inte framför de rabatter som noggrannt utgick från färgtänkandet.
Mulle
cato
Tråden började med NATURLIG TRÄDGÅRD.
I naturen har vi ett brett färgspectra. Jag tycker inte vi skall krångla till det för mycket. Välj växter som trivs. Jobba lite mera med formerna.
Alla vill vi väl ha en "naturlig" trädgård.

Hälsningar
CATO
cato
Jag glömde skriva att Bokfynd är en bra kanal att köpa billiga böcker genom.
Som regel kan man köpa dem billigare där än genom bokklubbarna.
Jag brukar jämföra priser då månadserbjudandena kommer.
Resultatet blir att jag beställer via nätet. Det har blivit många trädgårdböcker på det sättet.
Att hitta böckerna på biblioteket brukar sällan fungera. Man får vänta alldeles för länge. De som lånat de bra böckerna släpper dem sällan i förtid.

Cato
ewa zon 3
CITAT (monka @ 16-11-2006, 14:25)

Låna på bibblan är en jättebra idé men den fanns inte hos oss- har redan kollat. Jag beställer nog ändå, i värsta fall får man kosta på ett returporto.

Jag skulle kolla priset på nätbokhandlarna först. Om det är bokklubbstidningen Hem&Trädgård du ha så tycker jag att deras priser ofta ligger högre än tex Adlibris el Bokus. Portot är dessutom högre
Prispallen kan man jämföra bokpriser på flera ställen samtidigt

/Ewa
Monica i Nässjö
Tack för råd och tips! Men otålig som jag är så har jag naturligtvis redan hunnit beställa boken. tongue.gif "Prispallen" var ett jättebra tips, den ska jag absolut använda för framtida bokinköp.
ingrid fuxwall
CITAT (monka @ 16-11-2006, 15:25)

Kan du inte be ditt bibliotek ta hem boken?

ingrid
KURT
CITAT (cato @ 16-11-2006, 16:01)
Jag glömde skriva att Bokfynd är en bra kanal att köpa billiga böcker genom.
Som regel kan man köpa dem billigare där än genom bokklubbarna.
Jag brukar jämföra priser då månadserbjudandena kommer.
Resultatet blir att jag beställer via nätet. Det har blivit många trädgårdböcker på det sättet.
Att hitta böckerna på biblioteket brukar sällan fungera. Man får vänta alldeles för länge. De som lånat de bra böckerna släpper dem sällan i förtid.

Cato

Bokhandlarna får betala för att vara med på sökmotorerna för böcker. Adlibris finns t ex inte med på Bokfynd.nu . Där för bör man nog kolla på fler asökmotorer. Söker man t ex efter boken "Naturlig trädgård" så finner man:

Bokfynd.nu 194 kr
Pricerunner 194kr
Bokpris.com 194kr
Prispallen.se 173 kr

Den avvikande är Prispallen.se, de har med ytterligare någon bokhandel, men samtidigt så har de FEL pris på denna bok från flera bokhandlare!
Lars-Olof Arvids
Tack så mycket, nu har jag beställt boken från Lycknis genom Prispallen! smile.gif

Olle
ewa zon 3
En annan länk för jämförelse av bokpriser är

Bokkap

/Ewa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon