Full version: Pallettblad? Någon?
Lemonne
Letar febrilt efter frön till palettblad på olika fröfirmor, men får inga träffar i sökfunktionen... Är det jag som minns fel? Finns det inget som heter Pallettblad? Jag hade i alla fall en sommar en cirka 30 cm hög växt med dekorativa rosa blad med grön kant. Ursnygg. Sen tog frosten den och nu kan jag inte hitta den någonstans.

Någon som vet vad jag pratar om för växt? Och är det någon som har tips på fröfirmor som kan ha den? Vore tacksam för hjälp wub.gif
Alexander-VG-zon3
tradera har kankse palettböad .
kerstin z5-6
Javisst - palett blad finns att köpa som frö från nästan alla de vanliga firmorna
tex
Nelson eller

Fröer nu
Lemonne
Aaah! Undrar om det kan ha varit fel på min stavning månne... unsure.gif

Tack snälla Kerstin! wub.gif
kerstin z5-6
Palettblad -och vill du ha vetenskapligt namn så är det
Solenostemon scutellarioides, har för mig att tex Thomson o Morgan brukar ha roliga färger -då får man söka på det vetenskapliga namnet
Lemonne
Fröer.nu hade många fina sorter, så nu kan jag inte bestämma mig för vad jag vill ha... Känner jag mig själv rätt så blir det väl allihop till sist ohmy.gif

Tack igen Kerstin!
kerstin z5-6
smile.gif japp , kan man inte bestämma sig , får man ge efter o ta alla ...smile.gif
Eva 33c
Nä, att välja är aldrig svårt, det är "välja bort" som är så marigt! laugh.gif
titti49zon6
Kolla här lillafiskaregatanstradgardsbutik.se/
Outletfröer
Lemonne
Oj... ni hjälper inte till! ohmy.gif Ni ger mig ju bara en massa mer sidor med nya, snygga sorter!! Jag kommer ju lägga flera hundra på bara palettblad - och vart ska jag plantera dem sen?? blink.gif Jag kommer ha palettblad i varenda rabatt. (Vad snyggt det ser ut i mitt huvud wub.gif )
Helen i Piteå Zon 5
Ett till förslag rolleyes.gif
http://lena.ljungquist.nu/palettfroer.htm
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon