Full version: Berberis Rose Glow
anneli85
Halloj
Var inne i Kerstins album och hittade den fantastiska Berberis Rose Glow, är den verkligen rosa skimmrande hela tiden?
Tror ni att den funkar bra att plantera i en slänt? Ovanför slänten har jag 5 st roddar namn? färg mörkrosa. Tänkte då ha rose glow i slänten för att göra det lite piffigare. Vad tror ni om det? Kan dom ta stryk av snön eftersom det är en slänt? Svårt att förklara hur mycket det lutar men det är en del, har tyvärr ingen digitalkamera än, kanske blir i julklapp biggrin.gif
kerstin z5-6
Klart de tål läget -och mina snöar över hela tiden .. inga problem bara du som vanligt vattnar i etableringsläget -visst skimrar de nästan hela säsongen -men bladutspringet är mörkrött -all nytillväxt sedan är rosavariegerad

Pink attraction -växer rakt opp smalare

Admiration är mer orange med gul kant

Rosy Glow är rundad , jättetålig

B Aurea är också snygg ihop med l lila rodddar -bara välja o vraka -för de tål det mesta:)
anneli85
Tack Kerstin
anneli85
Nån som vet var man kan få tag på Berberis Rose Glow? Fick ju lov av gubben att köpa. Helst via postorder. Annars bor jag i Eskilstuna trakten.
Funkar det att plantera nu?
kerstin z5-6
Jag skulle hålla mej till i vår : )

Här kan du beställa tex
Rångedala
äsch .. ser att de upphört med postorder ..sad.gif

men förresten -du bor ju nära Löta -suck -där finns den säkert åh lyllos ...rosorna ..
anneli85
Rackarns också men jag kanske gör bäst i att lugna mig till vårkanten, man blir ju såååå sugen laugh.gif
kerstin z5-6
har redigerat förra inlägget lite smile.gif
anneli85
Kerstin, menar du Löta i Ärla? Har jag aldrig hört talas om men å andra sidan är jag inte så välutbildad när det gäller plantaffärer. Är dom bra? Ligger ju isåfall inom ett väldigt bra avstånd biggrin.gif
kerstin z5-6
Duns ....

Du menar att du har tre fotbollsplaner med rosor till salu i din absoluta närhet -dvs under 20 mil -och du har inte varit dit ??

Åk dit
hälsar en lätt avsvimmad K ...avundsjuk skulle de stått blink.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
anneli85
Oj där hade jag missat nått har bara 4 mil dit, sätter mig i bilen direkt biggrin.gif
Tack Kerstin för dina snabba och pålitliga svar!
kerstin z5-6
Min roskompis Anna som bor i Uppsala påstår på fullt allvar att hennes bil av sig själv svänger in till Löta när hon passerar i närheten -tyväörr har jag aldrig kommit mig dit själv ..men det kanske är tur , blev nog ruinerad i så fall... laugh.gif
Vet dock inte om de har öppet nu -men sortimentet lär vara störst i maj
K
anneli85
Ringde till Löta idag och jajjemensan dom hade Berberis Rose Glow men till min besvikelse så hade dom hunnit plocka undan växterna och ställt dom på pallar så dom var ej tillgängliga. Men jag var självklart välkommen i vår och det ser jag verkligen fram emot, det skall tydligen vara en välsorterad plantskola.....jiippppppiii måtte det bli maj snart laugh.gif
kerstin z5-6
stööön... titta på rosorna åt mej va ?...
anneli85
Självklart Kerstin tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon