Lemonne
Min Klematis har blommat ver och jag ser massor av fina frstllningar... vill inget hellre n att ta hand om dem men vet inte hur. Nr r de klara? Hur ska jag frvara dem tills jag kan s dem? (Det r fullt under lysrren nu...)

Har ocks frer frn Blvinda och Lyckliga Lotta, det r ju stora ljusgrna frn som pminner om Krassens. Krassen tar jag ju varje r och trycker ned i jorden igen lite var stans - kan jag gra likadant med Blvindan? Kommer de sticka upp i vr om jag gr det det s hr sent? Jag frkultiverar ju grna annars...
Helen i Pite Zon 5
Clematisfrna brukar ju vara mot det bruna hllet d dom r mogna rolleyes.gif du kan ju frs dom nu och lta krukan st ute hela vintern eller ta in tidigare (mars) ifall du vill ha mer under lysrret rolleyes.gif
Ang. Blvinda vet jag inget.... Lyckliga Lotta kan du frs i jan/feb, frna r ljusgroende. /Helen
kerstin z5-6
Blvindan kan du antigen s i vr o frkultivera, eller stta fr ute i maj
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon