Lemonne
Min Klematis har blommat över och jag ser massor av fina fröställningar... vill inget hellre än att ta hand om dem men vet inte hur. När är de klara? Hur ska jag förvara dem tills jag kan så dem? (Det är fullt under lysrören nu...)

Har också fröer från Blåvinda och Lyckliga Lotta, det är ju stora ljusgröna frön som påminner om Krassens. Krassen tar jag ju varje år och trycker ned i jorden igen lite var stans - kan jag göra likadant med Blåvindan? Kommer de sticka upp i vår om jag gör det det så här sent? Jag förkultiverar ju gärna annars...
Helen i Piteå Zon 5
Clematisfröna brukar ju vara mot det bruna hållet då dom är mogna rolleyes.gif du kan ju fröså dom nu och låta krukan stå ute hela vintern eller ta in tidigare (mars) ifall du vill ha mer under lysröret rolleyes.gif
Ang. Blåvinda vet jag inget.... Lyckliga Lotta kan du fröså i jan/feb, fröna är ljusgroende. /Helen
kerstin z5-6
Blåvindan kan du antigen så i vår o förkultivera, eller sätta frö ute i maj
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon