anna_rispan
Ska ni gå o se den på bio??

Jag ska gå med sambon tror jag. Gillar Bond. wink.gif
Pjater
Njae, men Saw 3 så fort den har premiär här biggrin.gif
anna_rispan
vad är det för film då?? en skräckfilm? vad handlar den om?
Stussi
CITAT (anna_rispan @ 17-11-2006, 16:39)
vad är det för film då?? en skräckfilm? vad handlar den om?

Japp, det är en skräckfilm.

Länk
anna_rispan
Nu har jag sett trailern. Vi har aldrig haft en biffigare Bond iallafall. ohmy.gif tongue.gif
Kathy
CITAT (anna_rispan @ 23-11-2006, 20:04)
Nu har jag sett trailern. Vi har aldrig haft en biffigare Bond iallafall. ohmy.gif tongue.gif

På TV4 imorse så fick nya Bondfilmen 4 solar.
Man kanske skulle se den ändå...
askar
En enda har jag sett... Goldfinger... och det var för mååånga år sedan.
Ciczi
Skurken i Casion Royale är inte ful precis tongue.gif

Ciczi
anna_rispan
Nej dansken måste ses! biggrin.gif
vickeva
Äääääääälskar Bond, har biljetter till på lördag
anna_rispan
Nu har även jag sett den med sambon. Både han och jag ger den höga betyg. Den var lite annorlunda mot de andra filmerna och så fick man en klassisk förklaring på varför Bond är som han är...
Det var några gånger jag hade velat kunna spola tillbaka för att höra vad de sa för översättningen verkade inte få fram alla nyanser....

Och hans plutmun! Den är lite jobbig.

Det roligaste var i början när de hoppade över staketet. Den första hoppade snabbt och effektivt över, sen kommer Bond som en annan hösäck o nästan välter sig över staketet...hehehehe

Vad tyckte du??
Whiskuchi
Jag gillade den smile.gif Blev positivt överraskad av Daniel Craig som Bond dessutom, han var riktigt bra. Men ja, hans mun är jobbig... wink.gif
Kathy
CITAT (Whiskuchi @ 27-11-2006, 15:05)
Men ja, hans mun är jobbig... wink.gif

Vaddå? Snackade han mycket? laugh.gif
anna_rispan
Den pluta ju....En bild på Craig
Whiskuchi
Kom på en till bra sak med filmen; den bästa Bond-låten någonsin!
http://www.youtube.com/watch?v=a7j93Bf-EyI

(Chris Cornells röst... aaaaaaaaaah!!) biggrin.gif
anna_rispan
Ja, den växer för varje gång jag hör den!
anna_rispan
Kan man inte sätta den på repeat?? Vad illa!! ohmy.gif laugh.gif
Stussi
CITAT (Whiskuchi @ 27-11-2006, 16:18)
Kom på en till bra sak med filmen; den bästa Bond-låten någonsin!
http://www.youtube.com/watch?v=a7j93Bf-EyI

(Chris Cornells röst... aaaaaaaaaah!!) biggrin.gif

Åh, den var bra! wub.gif
vickeva
CITAT (anna_rispan @ 27-11-2006, 08:11)
Och hans plutmun! Den är lite jobbig.

håller med om det med munnen, han ser ut som en tonårstjej som speglar sig, men annars är han rätt läcker, och filmen är bra. Lite svårt att förstå varför den utspelas i nutid fast det ska vara "den första" filmen, eller i alla fall förklara varför han är som han är, men det vande jag mig vid efter ett tag. Vi fick ju till och med en förklaring till var han fick sin första läckra bil ifrån.
Filmen var bra!!!
anna_rispan

Ja så här ser den nya Bond ut alltså. Om det är någon som har missat det.
Gossen Ruda
Om det är någon som orkar kolla detaljer så åker Mr Bond i ett Tjeckiskt Pendolinotåg eftersom filmen är inspelad i Tjeckien men det skall föreställa Montenegro. laugh.gif
anna_rispan
å, det får jag spana efter! fast jag minns inte att han åkte tåg...
anna_rispan
hur ser man att det är ett sånt tåg? nån speciell detalj? smile.gif
Gossen Ruda
Nja, vet man hur tågen ser ut märker man det men förmodligen reagerar inte den normale biobesökaren. Just när det gäller tåg sker många misstag hos filmmakarna. I Styrka 10 från Navarone, som skall handla om 2:dra världskriget, figurerar ett ellok från 1960-talet t.ex. biggrin.gif

Fast det förekommer i många filmer och med många olika detaljer. Bullit använder sig av två olika Mustanger i biljakten på San Franciscos gator, till råga på allt av olika årsmodeller. Sånt ser inte jag, däremot reagerar jag på den gröna folkvagnen som syns flera gånger.
Pjater
Då har ni inte sett Gladiator ett par personer har gympadojor på sej i den filmen , hehe
Gossen Ruda
Just det hittar jag inte i listan men däremot finns det en hel del andra misstag i filmen. Läs på länken.

Goofs i Gladiator
Pjater
Hahaha f*n vad bra inte tänkt så mycket på det andra, hehe.....
Gossen Ruda
CITAT (Pjater @ 01-12-2006, 20:44)
Hahaha f*n vad bra inte tänkt så mycket på det andra, hehe.....

Det finns en mängd personer som letar efter fel i alla filmer som släpps. Egentligen borde dom få komma in tidigare i produktionen för då skulle många misstag kunna undvikas. Dom som gör filmen ser ibland inte såna saker.
Whiskuchi
Jag rekommenderar http://www.moviemistakes.com
På förstasidan har de en liten film där en massa klantigheter klippts ihop - rekommenderas!
biggrin.gif

edit: ruda: det är fler saker som avslöjar att de är i Tjeckien istället för Montenegro tongue.gif
Kathy
Ikväll var vi och såg nya Bondfilmen. Den var riktigt bra som ren actionfilm...men att Craig ska försöka övertyga om att han säger upp sig pga kärleken som rivit ner hans murar...............nääääeee...........Craig spelar känslokallt - vilket fungerar bra genom hela Bondfilmen förutom kärleksscenerna.
Bra Bondlåt föresten. wub.gif
Hade dock önskat att Mads Mikkelsens skurkroll hade fått lite mer utrymme.....

Sen stör det med reklamen i filmen...
Ford, KIA, Landrover, SonyEricsson Walkman....det fanns säkert fler. Dock var det inte lika uppnebart som i tidigare Bondfilmer, som den Bondfilmen med Pierce Brosnan som fjärrstyr Volvon ifrån baksäket med en Ericsson - namnskylten syntes över heeela bioduken alldeles för länge för att det skulle kännas som en slump.
Rossi
Vi var och såg Bond-filmen igår och vi tyckte båda att den var bra! Fast jag hoppade en halvmeter upp från biosoffan vid sista skottet precis i slutet av filmen ... laugh.gif

Äntligen en MANLIG James Bond! Han hade en mycket "trevlig" kropp tongue.gif men jag håller med om att putmunnen inte är till hans fördel. Mads Mikkelsen var jättebra som skurk.
anna_rispan
CITAT (Scrollan @ 02-12-2006, 21:05)
Sen stör det med reklamen i filmen...
Ford, KIA, Landrover, SonyEricsson Walkman....det fanns säkert fler. Dock var det inte lika uppnebart som i tidigare Bondfilmer, som den Bondfilmen med Pierce Brosnan som fjärrstyr Volvon ifrån baksäket med en Ericsson - namnskylten syntes över heeela bioduken alldeles för länge för att det skulle kännas som en slump.

Jo men även de gamla filmerna hade ju sin produktplacering. Tittade på en med Roger Moore när Britt Ekland blir inlåst i bagaeutrymmet på skurkens bil. Bond och hans nye vapendragare den hetsige sydstatspolisen står o stirra upp i luften när skurkens bil plötsligt flyger iväg. Då tar kameran sikte på komradion som ligger kvar i Bonds bil. Man hör tjejen i bagageluckan säga: nu har bilen stannat tror jag. jag ska titta ut. Den scenen känns ditklippt för att visa upp att Sony har en komradion. rolleyes.gif

Rossi: Kul att ni tyckte den var bra! bSåg ni den på bio? Lyxigt i såfall. Här där jag bor visas den inte längre. Skulle vilja se den igen faktiskt.
Rossi
CITAT (anna_rispan @ 04-01-2007, 09:44)
Rossi: Kul att ni tyckte den var bra! bSåg ni den på bio? Lyxigt i såfall.

Ja, vi såg den på bio. Bondfilmerna är typiska biofilmer tycker jag!

Fast vi har ett ganska praktfullt hemmabio-paket så vi kan få rätt bra ljudeffekter även om vi hade sett den på DVD hemma i soffan. Skillnaden är givetvis storleken på skärmen.
Lady Hamilton
mad.gif Näe! Filmen tycker jag var totalt värdelös.........den absolut sämsta Bondfilmen. Jag kan inte rekommendera filmen till någon. Tur att jag inte behövde betala för att se eländet
evelina
Jag håller med Hamilton........totalt värdelös!! mad.gif Bara en massa våld,
jag vill ha mina gamla Bond filmer tillbaka med stil och elegans.
Rossi
CITAT (evelina @ 04-01-2007, 14:54)
jag vill ha mina gamla Bond filmer tillbaka med stil och elegans.

Daniel Craig räckte som stil och elegans för mig! laugh.gif tongue.gif biggrin.gif laugh.gif

Och som reserv Mads Mikkelsen! laugh.gif biggrin.gif tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon