Full version: Skrivare/scanner
Alba
Skrev av mig lite i gnälltråden men kom på att jag kan ju ställa en fråga här.

Är i behov av ny skrivare.
Scanner har jag men den är ca 8 år.

Numera är många kombinerad skrivare/scanner.

En del säger att det är bra - en del säger att det är mindre bra.

Sen är det detta med patroner. En del har svart och färg dvs 2 patroner.
En del har 4 patroner.

Tips mottages tacksamt.
ingrid fuxwall
För några månader sedan köpte jag en HP PSC 1610 All-in-One.
En kombinerad skrivare/scanner och kopiator. Minns inte exakt pris men det var under 1 000 kronor.
Tyvärr kan jag inte berätta något om vad patronerna kostar, om det finns piratkopior, eller om det går att fylla dem själv. Men det är två stycken och hittills är jag mycket nöjd.

ingrid
Anki på Öland
Har en HP PSC 2210 - printer, scanner, fax och kopiator - jättenöjd. Har haft den i 3 år och det är förmodligen samma patroner som i Ingrids. Den svarta kostar runt 100:- och färgen minns jag inte exakt men runt 250-300. Dom räcker rätt länge,
Anki
Klura
Har en Canon Pixma 4000 som är något år gammal och den är jag nöjd med. Det är 5 patroner i den och de kostar 109:-/st på Elgiganten.
Den lite större svarta kostar ett par 10:or mer.
Det är dubbla pappersfack så man kan olika papper i den.
Växlar med en knapp bara.
Den kan skriva fina bilder på CD/DVD-skivor.
Den kan skriva ut dubbelsidigt och sortera papprena på olika sätt, som jag är i stort behov av då jag gör utställningskataloger.
Har testat piratpatroner men det är inget jag kan rekomendera. (iaf inte de från Inc club till denna skrivare)
Blev inte samma kvalité på utskrifterna, de hade ett annat "snäppe" att sätta fast patronerna med som inte stämde riktigt + att bläcket tog slut jättesnabbt.
Enda nackdelen är att den skriver lite långsamt ibland för den tycker att bläcket ska torka. Särskilt om jag använder mig av dubbelsidigt utskrift.
Annars så är jag nöjd med min Pixma o kan tänka mig att köpa en "värre" modell.
renate
Jag har en Epson Stylus CX 3200 scanner kopiator och skrivare.Är jättenöjd,men originalpatroner är dyra ca 800:- för både svart vitt och färg.Jag köper piratkopior,de duger om man inte vill printa ut foto, det är billigare att beställa papperskopior på sina diditabilder.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon