yla
dagens skörd
hej hopp alla
ville bara visa att de finns därute om man vill ha lite smaskens till middag
ja jagf plockade bara en lagom portion mina förråd e ju fyllda me torkade trattisar o trumpeter så jag behöver inte mer
Åsa, mälardalen zon 2
Japp det finns fortfarande svamp igår plockade jag vanliga kantareller, trattkantareller och svart trumpetsvamp. Jag var bara ute en kort stund på eftermiddagen och lyckades ändå få ihop några liter.
Farmor
Fick rapport från sonen i Linköping att familjen plockat en halv hink med olika kantareller och blek taggsvamp på 20 minuter idag.

Själv har jag frysen full (nästan i alla fall) och behöver inte plocka mer den här hösten. Annars är själva lufsandet och letandet efter svamparna något av det bästa jag vet. smile.gif
ingrid fuxwall
Nog finns det svamp kvar.
Trattisar ser man lite överallt och i dag trampade vi nästan på en massa taggsvamp, men nu får jag inte plats för fler så det är bara att sucka och vandra vidare.

ingrid
Pjater
Man kanske skulle bege sej ut i skogen med en macka och varm choklad, misstänkte det fanns svamp fortfarande, hehe.
Eva i Höga
Har varit ute på en härlig skogspromenad i tre timmar. Ljuvligt! Och fick givetvis med mig en massa trattisar hem. Man kan fortfarande hitta kanonfina exemplar och jag hittade flera bestånd med kantareller också. Några var fina så jag tog med mig hem. Det är fantastiskt, det är den 19 november!
renate
Jag hittade trattisar förra söndagen,men jag hade tappat påsen så det blev bara några i jackfickan.På min promenad i dag hittade jag inga får ta en runda till "mitt ställe" i morgon.
yla
CITAT (renate @ 19-11-2006, 16:24)
Jag hittade trattisar förra söndagen,men jag hade tappat påsen så det blev bara några i jackfickan.På min promenad i dag hittade jag inga får ta en runda till "mitt ställe" i morgon.

tror nog du kommer hem me ett gäng trattisar bara du håller i påsen hihi
*Stintan*
Japp jag hittade trattisar idag oxå rolleyes.gif
mulle
Här finns också massor!
Ett tips om ni har burkar och frys fulla, pressa de torkade svamparna genom en metallsil och ni får ett mjöl som är perfekt som redning till såser, grytor, köttfärs etc. Tar ingen plats!
Mulle
yla
CITAT (mulle @ 19-11-2006, 22:56)
Här finns också massor!
Ett tips om ni har burkar och frys fulla, pressa de torkade svamparna genom en metallsil och ni får ett mjöl som är perfekt som redning till såser, grytor, köttfärs etc. Tar ingen plats!
Mulle

ja de e smart o gottigt
jag kör mina torkade svampar i bulliten o så har jag svampmjölkrydda osv
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon