Full version: Ny partiledare
LadyG
Ska man tro Aftonblaskan är det Nuder och Wallström det står mellan, så då tar jag bara med de två för att s a s ta pulsen på Odla.

Pär Nuder, 43, Österskär
Har starkt stöd hos eliten inom socialdemokratin. Har stärkt stödet hos facken och Norrlandslänen efter rader av resor och tal där.

Margot Wallström, 52, Bryssel
Har brett stöd hos breda grupper och många av s-distrikten. Anses agera i samma anda som Anna Lindh gjorde.

Valet av ny partiledare sker 17-18 mars.
Alba
Jag håller absolut på Margot Wallström. Lugn norrlänning.
Intelligent, smart, skärpt, förtroendeingivande, vardaglig och inte minst har hon den "rätta" utstrålningen.
LadyG
Håller med, hon verkar sympatisk. En sån människa man inte skulle ha något emot att ha som granne, eftersom hon förmodligen bara är trevlig.

Gissa om jag inte har en aning om hurdan hon är egentligen, jag bara utgår ifrån hur jag uppfattat henne på TV och i intervjuer, men det är så hon framstår tycker jag. smile.gif

Nuder har jag bara uppfattat som lite ... Hittar inte rätt ord. Jag tycker han är obehaglig.
herkules
Nuder - riktig betongsosse, jag har fått känslan av att Wallström mest tänker på sin egen karriär. Är hon öht intresserad av statsministerposten - hon tackade ju absolut nej senast de frågade?
LadyG
Det gjorde iofs Göran Person också när media frågade. han sa bara nej nej fram tills han fick frågan av partistämman. Taktik, tror jag.

Nuder är en av göran Persons spring-gossar, vi skulle bara få en yngre upplaga av Göran P och det direkt efter att vi blivit av med den gamle.
herkules
CITAT (LadyG @ 18-11-2006, 19:13)
Det gjorde iofs Göran Person också när media frågade. han sa bara nej nej fram tills han fick frågan av partistämman. Taktik, tror jag.

Nuder är en av göran Persons spring-gossar, vi skulle bara få en yngre upplaga av Göran P och det direkt efter att vi blivit av med den gamle.

Ja, det kan du ju ha rätt i förstås. :] En ny G.P. klarar iaf jag mig utan. Men jag väljer nog hellre honom ändå om jag måste välja mellan honom och Wallström. *s*
LadyG
laugh.gif

Sorry om jag garvar, men jag förstår inte riktigt. Du gillar inte karln men föredrar honom framför Margot?

Jisses vad du måtte tycka illa om henne isf, eller tolkade jag dig fel? smile.gif
herkules
CITAT (LadyG @ 18-11-2006, 19:19)
laugh.gif

Sorry om jag garvar, men jag förstår inte riktigt. Du gillar inte karln men föredrar honom framför Margot?

Jisses vad du måtte tycka illa om henne isf, eller tolkade jag dig fel? smile.gif

Nää - jag tycker inte illa om Margot Wallström men jag litar inte så mycket som en sekund på henne. Inga schyssta vibbar liksom..
Förhoppningsvis så är inte Per Nuder lika arrogant som Göran Persson blev.
Alba
CITAT (LadyG @ 18-11-2006, 19:13)

Precis så har man kommenterat Margot Wallströms nej.
Frågan ska komma från rätt håll.
Alba
CITAT (herkules @ 18-11-2006, 19:28)
laugh.gif

..

Men inte långt ifrån. Han, liksom Persson , talar "von oben"
LadyG
CITAT (herkules @ 18-11-2006, 19:28)
laugh.gif

Nää - jag tycker inte illa om Margot Wallström men jag litar inte så mycket som en sekund på henne. Inga schyssta vibbar liksom..

Han är nästan lika illa, tycker jag.

Jag gillar honom inte för att det var han somkom med det (refuserade) idiotiska förslaget att (ideella) föreningar skulle bli momspliktiga... Många föreningar skulle inte klarat det, som tur är fimpades det förslaget i tid.

Fast han kanske lär sig av Göran Perssons misstag, att det är dumt att prata till folket "från ovan" som Alba så bra uttryckte det.

Om inte annat kan man ju byta smile.gif
askar
Nej fyyy... inte Nuder!

Margot Wallström är en ärlig och duktig politiker.
Tyvärr är jag rädd att hon inte kommer att ändra sig...
men jag hoppas. smile.gif
Kathy
Wallström är duktig, men hon lär nog inte ändra sig.
kristerh
"sämst" för sossarna vore ju träbocken Nuder, men det verkar vara sådana som ska styra det partiet wink.gif
pejori
CITAT (kristerh @ 20-11-2006, 14:34)
"sämst" för sossarna vore ju träbocken Nuder, men det verkar vara sådana som ska styra det partiet wink.gif

tror också att partiet förlorar på Per Nuder sad.gif
dom har redan haft en "tråkig" och "okarismatisk" partiledare. smile.gif
sen är han säkert en duktig politiker, men rent röstfiske vinner han inte wink.gif
mulle
Om jag fick välja här på Åland skulle jag rösta på Thomas Bodström...
Mulle
LadyG
Är inte Bodström lite för mjuk i framtoningen? inte för att jag vill kalla honom en mes men jag har svårt att tänka mig att han kan hävda sig som Reinfeldt smile.gif
pejori
han skulle vinna flera röster i det kvinnliga ledet än Nuder skulle göra smile.gif
LadyG
Men inte för sina politiska åsikter, skulle jag tro laugh.gif
*rolf*
Ringholm!!!!!
Borde ha stora chanser tycker jag.
Elfsborg vann ju
biggrin.gif
Ciczi
En gång för många många år sedan träffade jag Margot Wallström, vad hon gjorde då rent politiskt minns jag inte eftersom det var på 1980-talet (och jag var en liten plutt) men minns att hon utstrålade värme. Hon skulle bli en utmärkt ledare för sossarna men hon verkar trivas så bra i Bryssel.

(Vid ett annat tillfälle sept 1985 träffade jag en annan socialdemokratisk minister, nämligen Olof Palme. Då var jag ännu mindre och minns inte mer än att det var en snäll fabror som satt med oss och lyssnade när vi sjöng. Han besökte skolan som min förskola tillhörde, Kryddgårdsskolan i Malmö.)

Ciczi
Gillan
Jag skulle utan tvekan rösta på Margot om jag hade fått göra det.
Hon utstrålar integritet och är en stor personlighet med skinn på näsan och en hel del kunskap i bakfickan.

Tyvärr tror jag inte alls på att hon kommer att låta sig övertalas. Men önska kan man ju alltid smile.gif
askar
CITAT (ciczi @ 20-11-2006, 20:45)
En gång för många många år sedan träffade jag Margot Wallström, vad hon gjorde då rent politiskt minns jag inte eftersom det var på 1980-talet (och jag var en liten plutt) men minns att hon utstrålade värme. Hon skulle bli en utmärkt ledare för sossarna men hon verkar trivas så bra i Bryssel.

(Vid ett annat tillfälle sept 1985 träffade jag en annan socialdemokratisk minister, nämligen Olof Palme. Då var jag ännu mindre och minns inte mer än att det var en snäll fabror som satt med oss och lyssnade när vi sjöng. Han besökte skolan som min förskola tillhörde, Kryddgårdsskolan i Malmö.)

Ciczi

Dotter (var SSU ordförande på 80-talet) träffade Margot W på valläger
Tyckte att hon var en mycket sympatisk person
som verkligen brydde sig om hur folk hade det och också
önskade hon att Margot W skulle bli partiledare. smile.gif
Magdis
Per Nuder har givit mig rysningar ända sen den tiden jag var med i SSU och mötte honom på en kongress. Honom vill jag inte se som partiledare!
pejori
CITAT (LadyG @ 20-11-2006, 20:26)
Men inte för sina politiska åsikter, skulle jag tro laugh.gif

kanske inte...men fin att titta på laugh.gif laugh.gif

ögongodis laugh.gif laugh.gif wub.gif
AnitaO
Som sagt .... Thomas Bodström vore väl inte så dumt att vila ögonen på rolleyes.gif tongue.gif laugh.gif
LadyG
Hellre han än Nuder isf rolleyes.gif

Helst Margot dock, för hon verkar kompetent.
herkules
CITAT (pejori @ 20-11-2006, 14:40)
sen är han säkert en duktig politiker, men rent röstfiske vinner han inte wink.gif

Det är ju det där som är så himla tråkigt, politikerna idag väljs inte efter hurpass duktiga dom är utan om de utstrålar värme? Jag bryr mig inte ett dugg ifall en person utstrålar värme eller har ett vackert leende så länge han/hon gör sitt jobb bra!
Och säga vad man vill om Göran Persson, att saker och ting steg honom åt huvudet efter några år men i början på 90-talet så räddade han Sverige från att gå i putten - det är vad en skicklig politiker sysslar med!
Alba
CITAT (herkules @ 21-11-2006, 11:58)
CITAT (pejori @ 20-11-2006, 14:40)

Det är ju det där som är så himla tråkigt, politikerna idag väljs inte efter hurpass duktiga dom är utan om de utstrålar värme? Jag bryr mig inte ett dugg ifall en person utstrålar värme eller har ett vackert leende så länge han/hon gör sitt jobb bra!
Och säga vad man vill om Göran Persson, att saker och ting steg honom åt huvudet efter några år men i början på 90-talet så räddade han Sverige från att gå i putten - det är vad en skicklig politiker sysslar med!

Helt klart var Göran Persson mycket skicklig. Men det räcker inte i dag - tyvärr. Se på USA med sina stajlade politiker, släta i skinnet och färgat hår. Utseendet är viktigt för många.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon