Full version: Pretty Jessica
Kajsa i Arvika
Någon som vet hur härdig David Austin rosen Pretty Jessica är här i Sverige?
Alexander-VG-zon3
är det denna
wink.gif
tror dte är dne men är inte ritkgt säker efterfäger å så
http://davesgarden.com/pf/go/52216/index.html
kolla å så
verkar vara härdig sak wub.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Hur härdig den är beror även på vilken grundstam rosen är satt på (samt om den blommar på årsskott eller fjolårsskott det spelar ju ingen roll om rosen överlever men fryser ner helt varje år ifall det är en sort som blommar på äldre ved).
Kajsa
Hittar inte rosen hos Flora Linnea, Rosenposten, Roslistan. Men den är så liten knappt en meter, köp rosen och ha den i kruka, själv köper jag rosor till kruka varje sommar, då spelar härdigheten ingen roll. Det står nästan alltid zon 3 på Austinrosorna, dom testas aldrig högre, så det är vi som bor kallare som får testa, köp tex två st en för kruka och gräv ner den andra i rabatten, om några år kan du ana härdigheten eller har rosen dött. Har en del Austinrosor du kan kika i mitt album, många är tuffare än man först tror till min stora glädje men gräv ner rosen i skyddat läge. Jag bor zon 3-4.
Kajsa i Arvika
Tack för svar! Jag vet inte ett smack om rosor förutom att de är vackra! laugh.gif Lyckades ta livet av vår enda ros i somras när vi skulle flytta den och bygga trädäcket... sad.gif sad.gif

Anledningen till att jag frågar är att jag funderar på att skapa en liten "minnesplats" för min systerdotter som dog i en bilolycka i år och blev tipsad om den här som heter just Pretty Jessica, av en tjej som är från Australien.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon