Full version: STA:s frölista
ewa zon 3
Tänkta beställa fröer från STA:s frölista för första gången i år (STA, Sällskapet Trädgårdsamatörena) Det ligger ju en "gammal" lista på hemsidan hur är det med den, kan man beställa fröer året runt eller bara en gång om året? Kunde inte hitta info om det. Hur mycket betalar man för fröerna?

/Ewa
kerstin z5-6
Om du är medlem kan du beställa -20 sorter -har du skickat in fröer till listan 25 st
De är bara ute under en kort period - i Ta -Trädgårdsamatören -tidningen du får kommer listan i text i dec nr
Däri finns även talong för beställning
för medlemspengen får du
tidning Trädgårdsamatören 4 gånger per år
Möjlighet att beställa från vår frölista som innehåller ca 2 500 olika sorter/beoende på år .
För 80 kronor får du beställa 20 portioner (25 om du själv donerat frön).
Du får deltaga i riksmötet eller på någon av våra resor
Du har möjlighet att låna böcker från vårt bibliotek eller diabilder från vårt diaarkiv
Dessutom får du tillgång till de skrifter som produceras inom föreningen, t.ex. om primulor, liljor, frösådd och botanik för amatörer.

Nån gång i januari , datum i tidningen ska best vara inskickad
smile.gif
ewa zon 3
Jo, jag är medlem sedan förra året och upskattar tidningen mycket.
Det är så frestande med listan som ligger på hemsidan med flera spännade saker jag skulle vilja prova. Man får väl ge sig till tåls wub.gif
Jag hoppas att jag fattat dig rätt. Det är vid ett tillfälle per år som man som medlem kan beställa fröer från listan? eller?

/Ewa
Helen i Piteå Zon 5
Inte Kerstin men..
När alla har fått första omgången frön så får man efterbeställa hur många sorter som helst, men det är inom en tidsgräns.... /Helen
ewa zon 3
Tack Helen för snabbt svar.
Hoppas några av dina fina frösådds-tips-fröer finns med på listan
Det blir nog svårt nog ändå att välja så jag tänker gå på några av dina tips wub.gif

/Ewa
Helen i Piteå Zon 5
CITAT (ewa zon 3 @ 19-11-2006, 12:23)
Tack Helen för snabbt svar.
Hoppas några av dina fina frösådds-tips-fröer finns med på listan
Det blir nog svårt nog ändå att välja så jag tänker gå på några av dina tips wub.gif

/Ewa

Jag har skänkt ca. 150sorter till årets frölista och det är från den jag ger 'dagens frötipps', den kan bli något undantag som idag, då jag presenterade gräset Androporgon......men jag ska hålla mig till listan ...... rolleyes.gif /Helen
kerstin z5-6
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Hålla mej -var det :)Hur ska man hålla sej från sådd då ?
Helen i Piteå Zon 5
CITAT (kerstin z5-6 @ 19-11-2006, 13:04)
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Hålla mej -var det :)Hur ska man hålla sej från sådd då ?

biggrin.gif biggrin.gif men vi skulle ju bara presentera frön av växter vi redan har biggrin.gif biggrin.gif dom behöver vi ju inte fröså igen... rolleyes.gif eller???
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon